Campagne van de week: Voor wie wil groeien en bloeien in de bloemen

‘Ze zeggen: we hebben meer bloemen nodig. Dus wij hebben meer mensen nodig.’ Met die boodschap nodigt Holex Flower kandidaten uit om bij hen te komen werken. In een wel héél modern geschoten video…

Peter Boerman Op 17 november 2021
Gem. leestijd 2 min 226x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Voor wie wil groeien en bloeien in de bloemen

Wie zegt dat alleen de grote bedrijven zich een gelikte recruitmentvideo kunnen veroorloven? Bij Holex Flower, bloemenexporteur in De Kwakel, werken momenteel zo’n 160 mensen. Maar er kunnen er nog heel wat bij. En daarom hebben ze een opvallend moderne video opgenomen om dat duidelijk te maken. ‘Wij hebben meer mensen nodig. Mensen die van bloemen houden. Want bloemen zijn kunst, perfectie en schoonheid tegelijk’, zo stelt het bedrijf.

Bloemenbureau Holland is al een tijd campagne aan het voeren met ‘We hebben meer bloemen nodig’ en het begin van onze commercial is hier eigenlijk een kleine knipoog naar’, aldus Holex’ marketingmanager Fleur (what’s in a name?) Cornelissen.’ Ons bedrijf is erg aan het groeien, en dat zorgt er ook voor dat we meer mensen nodig hebben. We hebben ervoor gekozen om een algemene campagne in te zetten voor alle vacatures, zowel digitaal als in print.’ Bloemen zijn emotie, en zorgen voor prachtige herinneringen, zegt ze. ‘Daarom zeggen wij ook: ontdek hoe geweldig het is om met dit fantastisch product te werken.’

Tevreden over het resultaat

Cornelissen zegt zelf ‘heel tevreden’ te zijn over het resultaat, dat tot stand kwam in samenwerking met Zeroseventy, onder leiding van regisseur Arjen Schotel en art director Robin Bruinsma. ‘We hopen hiermee een hoop potentiële nieuwe collega’s te bereiken’, zegt ze. ‘We willen met deze campagne juist ook mensen buiten de bloemensector aanspreken, en laten voelen hoe mooi het is om met bloemen te werken. Iedereen binnen ons bedrijf, op welke afdeling hij of zij ook werkzaam is, is tenslotte ook bezig met die mooie bruiloft, die prachtige hotellobby of dat mooie feest te realiseren. En daarmee mensen blij te maken.’

‘We willen met deze campagne juist ook mensen buiten de bloemensector aanspreken.’

Holex Flower is de Nederlandse marktleider op het gebied van export van bloemen naar verre bestemmingen. ‘Dit gebeurt niet alleen vanuit onze hoofdvestiging in De Kwakel, maar ook vanuit onze vestigingen in China, Noord- en Zuid-Amerika. Onze verse producten gaan de hele wereld over. Zo kun je onze bekende Holex dozen tegenkomen op de bloemenmarkt in Seoul, Zuid Korea, het Flower District in Manhattan New York, maar ook via onze klanten bij high-end shops in Dubai of een vijfsterrenhotel in Singapore of Shanghai.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners