Campagne van de week: waarom Torsit de 'waarom'-vraag centraal zet

‘Waarom werk jij daar eigenlijk?’ Dat is de hamvraag van elke wervingscampagne, en daarom staat die vraag ook centraal in het filmpje dat Torsit Hijsinstallaties recent online zette. Maarre… waarom doen ze dat eigenlijk?

Peter Boerman Op 19 augustus 2020 Gem. leestijd 3 min131x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: waarom Torsit de 'waarom'-vraag centraal zet

Zijn het de spontane barbecues? Het bovengemiddeld salaris? Of stiekem toch de leuke ‘pévé‘-uitjes, en de gezellige vrijmibo? Of zijn het, zoals ze zelf zeggen, misschien écht de ‘afwisselende werkzaamheden’, het ‘meewerken met projecten’ en ‘de verantwoordelijkheid die je krijgt’? De nieuwe wervingscampagne van technisch dienstverlener Torsit speelt op een leuke manier in op de vele clichés rondom de pullfactoren van nieuwe werkgevers.

‘Een knipoog, om toch die extra trigger te geven.’

‘Een knipoog, om toch die extra trigger te geven’, zegt Mariek van der Veen-Wessels, verantwoordelijk voor marketing en Communicatie bij het mkb-bedrijf dat gespecialiseerd is in allerhande hijsinstallaties. Torsit telt momenteel zo’n 25 medewerkers. Maar er is nog plek naar meer medewerkers, vooral monteurs. Zo staan op de vacaturesite onder meer functies te vinden als allround monteur/keurmeester en accountmanager buitendienst.

Superlastige doelgroep

Een ‘superlastige doelgroep’, aldus Van der Veen-Wessels. ‘Deze jongens en meiden kunnen overal nog aan het werk. Daarom hebben wij bewust gekozen voor een wervingscampagne met de ‘waaromvraag’. Want dat is toch eigenlijk wat je wilt weten…: waarom werk jij daar? Waarom kies jij voor deze werkgever?’

Torsit Hijsinstallaties bestaat al 37 jaar, maar groeit momenteel sterk. De eenduidige fotografie voor de campagne is verzorgd door . In de vacatures zelf komt de ‘waarom’-vraag overigens ook uitgebreid aan bod. Daar valt bijvoorbeeld te lezen dat je als toekomstig monteur 24 vakantiedagen tegemoet kunt zien (die je ook buiten de bouwvak mag opnemen), naast 13 atv-dagen, een reistijdvergoeding, een overurentoeslag, onkostenvergoeding, goede verzekeringen, een vaste baan (na gebleken geschiktheid), een smartphone en een tablet. En bovendien dat je graag meedenkt, betrokken wilt worden bij projecten, het prettig vindt om zelfstandig te werken, van afwisseling in je werk houdt en het als een uitdaging ziet om ‘op grote hoogte’ te werken. Als dat nog niet genoeg is om de ‘waarom’-vraag te beantwoorden…

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark
Undutchables Recruitment Agency