Campagne van start voor werving 100 leraren

Peter Boerman Op 29 april 2014
Gem. leestijd 2 min 3116x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van start voor werving 100 leraren

LVO, de grootste onderwijswerkgever van Limburg, zoekt 100 nieuwe innovatieve en ondernemende docenten en is daarom een wervingscampagne gestart: ‘Goed vooruitzicht’. LVO gaat vernieuwingsprojecten trekken in de Limburgse scholen voor voortgezet onderwijs. Daarnaast gaan ze lessen overnemen van LVO-docenten die zich verder willen scholen via masters en 1e graads onderwijsopleidingen.

Samen met LVO en partners Enigeen en Neerlandsvlak ontwikkelde Keijzer Communicatie het concept en de campagne ‘Goed vooruitzicht’. Dat goed vooruitzicht hebben immers alle stakeholders, van nieuwe en huidige docenten tot de leerlingen. De nieuwe docenten die een aantrekkelijke onderwijscarrière met veel kansen en ruimte voor zich hebben. De zittende docenten die tijd en ruimte krijgen om universitaire opleidingen te volgen. En de scholen die ook in de toekomst innovatief onderwijs kunnen verzorgen. En ten slotte natuurlijk de leerlingen, die volgens de nieuwste methodes, technieken en media onderwijs krijgen.

Hoge verwachtingen

Staatssecretaris Dekker van OCW heeft hoge verwachtingen van het project: ‘Startende docenten krijgen een kans en blijven behouden voor het onderwijs en ervaren leerkrachten krijgen tijd en ruimte om zichzelf verder te ontwikkelen. Dit initiatief kent vele winnaars: nieuwe leraren, ervaren leraren, leerlingen en niet te vergeten ouders’. ‘LVO zoekt 100 innovatieve en ondernemende docenten die minimaal tweedegraads bevoegd zijn. Een groot aantal, daarom werven we landelijk via de campagne Goed vooruitzicht’, aldus LVO-collegevoorzitter Henk van Hoof.

Extra capaciteit

De campagne focust op online en social media. Van Hoof: ‘We zorgen nu voor extra capaciteit, zodat een groep zittende docenten aan onderwijsontwikkeling kan doen. Dit komt de kwaliteit van het onderwijs voor de leerlingen ten goede. Docenten krijgen straks meer ruimte om aan de slag te gaan met bijvoorbeeld het ontwikkelen van maatwerkonderwijs of het verbeteren van ICT- en techniekonderwijs. En we investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. Huidige docenten krijgen meer tijd om bijvoorbeeld een eerstegraads bevoegdheid te halen of te promoveren. We zetten ons in voor de werving van startende docenten en een aantrekkelijke arbeidsmarktpositie. Heel belangrijk voor de provincie Limburg.’ LVO investeert zo in de kwaliteit van het onderwijs in de toekomst en neemt tegelijkertijd een voorschot op de pensioengolf onder docenten over een aantal jaren.

Meer informatie over de campagne van het Limburgs Voortgezet Onderwijs vind je op de campagnewebsite www.LVOgoedvooruitzicht.nl.

lvo-beeld-site

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners