Een grote trechter vol met gegevens en een vuurtoren met trends staan centraal in de nieuwe IT-campagne van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Met de campagne, waarvan de site hier te vinden is, hoopt het CBS mensen aan te spreken die willen werken met ‘Very Big Data’: zowel aan de kant van de instroom van de gegevens als aan de kant van de verwerking en presentatie ervan.
Het CBS heeft daarvoor bureau ARA benaderd, die uiteindelijk met drie visuals kwamen: enerzijds de trechter die enorme hoeveelheden informatie verwerkt tot bruikbare informatie, anderzijds een vuurtoren, die het CBS als baken visualiseert en tenslotte een ‘datarecorder’, die alle trends en ontwikkelingen vastlegt.
Beeldend neerzetten
‘Met de beelden triggeren we talent de nieuwe wervingssite te bezoeken en meer te lezen over de ambities en innovaties die CBS zo aantrekkelijk maken voor mensen die van betekenis willen zijn en het verschil willen maken’, aldus Ton Rodenburg, die als strategy director namens ARA bij de campagne betrokken is. ‘Op de site staan ook een recruitmentfilm en diverse testimonial-films om het verhaal beeldend neer te zetten’, vertelt hij.