Home Arbeidsmarktcommunicatie Challenger Trial (Voiceworks)

Challenger Trial (Voiceworks)

598 keer
0

Voiceworks vult succesvol vacature in door video, speeddates en competitie zo te combineren dat zowel kandidaten als managers het zeker weten. Het matcht! Lees de hele case van Voiceworks die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.

Case Voiceworks

Omschrijving van de case

Voor sommige rollen zoek je gewoon geen CV maar een persoon. We werkten daarom al met speeddate sessies maar voor onze HR & Recruitment Business Partner wilden we nog een tandje extra bijzetten. Het is een belangrijke rol tenslotte waarbij je goed moet klikken met het team, de managers en bovenal de collega’s!

De selectie werd daarom niet gedaan op basis van het CV: Iedereen die had gesolliciteerd kreeg een kans. Alle 82 sollicitanten kregen drie vragen die wijzelf als team hadden ingesproken en deze konden de kandidaten ook op video beantwoorden.

Na een selectie door het HR team werden 8 kandidaten uitgenodigd voor een sessie op de meeste centrale plek van ons kantoor, de kantine. De sessie bestond uit drie delen:

• Een rondleiding en presentatie van het bedrijf en de functie met natuurlijk de nodige interactie.
• De aanwezigen werden opgedeeld in tweetallen en moesten elkaar snel leren kennen omdat ze niet zichzelf maar juist de ander voor de rol moesten aanprijzen.
• Een speeddate met de managers.

De volgende dag werd een traditioneel gesprek ingepland en binnen een paar dagen was het proces succesvol afgerond.

Wat was de impact van de case?

Het succes van deze procedure zit in verschillende onderdelen. Er werd breed draagvlak voor de de nieuwe HR gecreëerd. De zichtbaarheid van de afdeling en de transparantie van het proces werd door de managers én medewerkers heel positief ervaren. De kandidaten kregen een heel duidelijk beeld van het bedrijf en de mensen met we ze gaan werken. En vooral: Een eerlijke kans om te laten zien hoe ze hun kennis, ervaring en persoonlijkheid optimaal laten samenwerken.

Het belangrijkste resultaat is natuurlijk dat we op HR en hele fijne en kundige collega hebben gevonden, die vanaf dag één al wist hoe we bij Voiceworks werken en denken.

De directie was dermate enthousiast over dit traject dat we dit nu voor verschillende functies inzetten waarbij we telkens de cases en procedure zo insteken dat het perfect aansluit bij de vacature. Een standaard sollicitatieprocedure van twee gesprekken met een recruiter en een manager komt bij Voiceworks niet meer voor!

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Als recruiter wil je dat iemand past op de functie, bij het bedrijf en in de cultuur. Je wil de kandidaat een zo transparant en helder mogelijk beeld geven van de werkzaamheden en de sfeer. Hoe beter het wederzijdse beeld klopt hoe beter de match, hoe lager het verloop en hoe hoger de quality of hire. Voiceworks wil op de arbeidsmarkt concurreren op basis van de inhoud van de werkzaamheden en de interne sfeer. Als andere bedrijven dat ook doen kunnen we de ‘war for talent’ voeren op een transparant en eerlijk speelveld. Een award moet dit onderstrepen en andere werkgevers motiveren ook op een eigen en persoonlijke manier hun bedrijf te presenteren.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

5 Directie en MT leden
Collega’s op de afdeling
Ans (onze eigen kantine medewerker)
Marisja (Onze receptioniste)
ViewMe (tool voor de video’s)
Carerix (ATS, voor het overzicht)

Ook kans maken op een Werf& Award?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here