Digitaal solliciteren? Coolblue biedt de beste ervaring

Peter Boerman Op 04 november 2016 Gem. leestijd 2 min1301x gelezen
Deel dit artikel:
Digitaal solliciteren? Coolblue biedt de beste ervaring

Webwinkel Coolblue is de winnaar geworden van de tiende Digitaal Werven-Award.

Het bedrijf heeft momenteel de beste recruitmentsite en digitale sollicitatie-ervaring van Nederland, aldus de jury. Senior recruiter Sabrina Danker (midden op de foto) nam de prijs op 3 november tijdens Digitaal-Werven in Utrecht in ontvangst.

Niet de eerste complimenten

Coolblue is de opvolger van Amerpoort, dat in 2015 met de award ervandoor ging. Het is bepaald niet de eerste keer dat de wervingsinspanning van de e-commercepartij met complimenten wordt overladen. Ook in het jaarlijkse Stand van Werven-onderzoek werd de aanpak van Coolblue door recruiters en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten al eens als hét lichtend voorbeeld omschreven.

Eigen stijl is onderscheidend

Wat de recruitmentsite van Coolblue volgens de jury onderscheidt van de concurrenten is ‘de eigen stijl die helemaal bij het bedrijf past. Alle communicatieuitingen zijn in lijn met elkaar. Van tekst tot beeld tot video is het consistent. Het is ook ‘echt Coolblue’, zoals een zinnetje in een vacature: ‘wat vertel je op een verjaardag dat je doet?’ Daarnaast biedt de site een aantal interessante leuke extra’s, zoals

  • virtueel door het kantoor heenlopen,
  • een video bij elke vacature,
  • een visueel uitgebeelde sollicitatieprocedure en
  • een makkelijke manier om vragen over een vacature te stellen.

Ook het sollicitatieproces is doodeenvoudig, net zo makkelijk als het kopen van een product bij Coolblue.’

Een van de 5 finalisten

Coolblue werd door de jury gekozen uit 5 finalisten. Ook de recruitmentsites van Vodafone, ANWB, BDO en Coolblue-concurrent Bol.com waren genomineerd.

74% voldoet niet aan Wbp

Organisator Bas van de Haterd (links op de foto) maakte van de uitreiking gebruik om ook nog even wat meer cijfers uit zijn onderzoek naar 500 recruitmentsites toe te lichten. Zo wist hij te melden dat maar liefst 74 procent van de sites níet voldoet aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. ‘Grappig genoeg geldt dat ook voor alle sites van overheden.’

Lees ook over Coolblue:

Lees meer over Digitaal-Werven:

 

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark