Campagne van de Week: hoe DAF technici zoekt die voor het bedrijf ‘gemaakt zijn’

Er is naar eigen zeggen ‘lang aan gesleuteld’. Maar nu is hij dan toch klaar: de campagne ‘Made for DAF‘. De Nederlandse DAF-dealers en DAF Nederland willen er samen enthousiaste monteurs en voertuigtechnici mee werven. Hoe ziet dat eruit?

Peter Boerman Op 23 oktober 2019
Gem. leestijd 2 min 520x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de Week: hoe DAF technici zoekt die voor het bedrijf ‘gemaakt zijn’

‘Als jij gemaakt bent voor DAF, als je passie hebt voor voertuigtechniek en graag samenwerkt met net zo gepassioneerde collega’s in een fantastisch bedrijf, dan is DAF gemaakt voor jou.’ Met die boodschap is de grootste vrachtwagenbouwer van Nederland dringend op zoek naar monteurs en voertuigtechnici. En niet alleen voor de productiefaciliteit in Eindhoven, maar ook voor het Nederlandse netwerk van meer dan 70 servicelocaties.

‘Natuurlijk is dat ook het gevolg van ons nog altijd groeiende succes in ons land’, aldus Michiel Kuijs, algemeen directeur van DAF Nederland. In het zware segment is momenteel meer dan 1 op de 3 nieuw verkochte vrachtwagens een DAF. ‘Voor enthousiaste technici hebben we dan ook werk in overvloed.’

Hightech voertuigen

De ‘Made for DAF’-campagne wordt online uitgerold door DAF Nederland en lokaal door de dealers. De campagne legt vooral de nadruk op de vele aspecten die de baan als voertuigtechnicus zo interessant en uitdagend maken. ‘Moderne trucks zijn hightech voertuigen; het is prachtig om daaraan te werken’, stelt Kuijs.

‘De bedrijfswagenwereld is volop in beweging.’

‘De bedrijfswagenwereld is volop in beweging’, voegt hij toe (pun intended). ‘Nieuwe aandrijftechnologieën, de groeiende rol van software en telematica; als voertuigtechnicus heb je hier uitdagingen genoeg. Daarnaast heb je mooie doorgroeimogelijkheden en uitstekende arbeidsvoorwaarden. En niet te vergeten: je bouwt mee aan het succes van de nummer 1 in Nederland.’

Reclamebureau FCB uit Amsterdam tekende voor de campagne, die ondersteund wordt met een speciale campagnepagina. Het gaat om een internationale campagne, bestaande uit een aantal online video’s, posters, flyers, en een dealer toolkit. De online video’s worden via diverse sociale media uitgerold.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners