Het artikel gaat hieronder verder.

Er werken nu al zo’n 1.000 mensen in de 17 vestigingen van Albert Heijn Peeters-Govers, de grootste franchisepartner van de Nederlandse supermarktketen in België. Maar daar kunnen er nog heel wat bij. Zeker 60 vacatures staan er open bij het bedrijf, en de derde generatie, de neven Jan en Wim Peeters, willen ook nog verder doorgroeien. Vandaar dat de franchisepartner sinds kort uitpakt met een opvallende wervingscampagne onder de noemer ‘Doe jij het beter dan Rik?’
In een serie van in totaal 7 video’s laat Rik, gespeeld door Manou Kersting (bekend van onder meer Undercover, Flikken Maastricht en Crimi Clowns) zien hoe de keten het vooral liever níét ziet, onder meer op het vlak van klantgerichtheid, energie, collegialiteit en zelfs hygiëne. Elke video eindigt daarom met de vraag ‘Doe jij het beter dan Rik?, ‘want eerlijk gezegd mist Rik zo’n beetje alle eigenschappen die je nodig hebt als medewerker bij Albert Heijn Peeters-Govers’, zoals het bedrijf zelf stelt. En juist dat is volgens hen een goed uitgangspunt voor een campagne, ‘omdat niets zo goed werkt als omgekeerde psychologie’.
Beter dan Rik
De campagne komt niet alleen met 7 video’s, maar ook met een aparte vacaturesite, onder de noemer Maak de klik, doe het beter dan Rik. Daar lezen we onder meer dat het familiebedrijf officieel al sinds 1947 bestaat, en begon met het met een bakfiets aan de man brengen van zelfgekweekte groenten en fruit, wat later uitgebreid werd met een soort SRV-winkels die in de hele provincie Antwerpen rondreden. Vanaf 2015 kent het bedrijf echter een trotse samenwerking met Albert Heijn, ‘dankzij onze match in familiale en persoonlijke aanpak. Het concept van Albert Heijn paste perfect bij de toekomst die we voor onszelf hadden uitgetekend.’
‘De goesting om verder te groeien is bij Albert Heijn Peeters-Govers groter dan ooit. Daarom blijft het ontzettend belangrijk om talent te vinden voor zowel de bestaande winkels als de winkels die momenteel in opbouw zijn. Met deze opvallende wervingscampagne hopen we die zoektocht te vergemakkelijken’, aldus marketingmanager Sofie Robben.
Dansende hamsters
Het is nog maar vier weken geleden dat Albert Heijn Peeters-Govers zijn 17de winkel in België opende, in Ruiselede, een opening die gepaard ging met onder meer dansende hamsters en spaghetti van BAVET. In april ging winkel nummer 16 open, in Jabbeke, de eerste in West-Vlaanderen. Albert Heijn heeft in totaal nu meer dan 80 vestigingen bij onze zuiderburen. Volgens Distrifood kent Albert Heijn Peeters-Govers met zijn huidige 17 winkels zo’n 350 miljoen euro aan omzet, en is het doel om in 2027 in totaal 27 Albert Heijn-winkels uit te baten.
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.