Defensie zet met nieuwe campagne in op domino-effect

Peter Boerman Op 15 augustus 2015
Gem. leestijd 2 min 3141x gelezen
Deel dit artikel:
Defensie zet met nieuwe campagne in op domino-effect

Onder het thema ‘Onze vrijheid begint bij die van een ander’ komt Defensie deze week met een nieuwe employer-brandingcommercial.

De film laat via een domino-effect zien hoe onze vrijheid in Nederland onlosmakelijk is verbonden met (in)stabiliteit elders in de wereld. De commercial is onderdeel van de Effie-winnende Defensie-campagne ‘Je moet het maar kunnen’ van arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam.

Breed publiek

Jaarlijks werft Defensie zo’n 4.500 militairen die zich willen inzetten voor vrede en veiligheid, in tal van functies. Met de campagne richt Defensie zich niet alleen op jongeren, maar ook op de mensen die hen beïnvloeden, hun influentials, zoals hun ouders. De commercial wordt daarom uitgezonden op tv, in bioscoop en online voor een breed Nederlands publiek.

Defensie_Commercial_Vrijheid_1160x760_2

Campagne: ‘Onze vrijheid begint bij die van een ander’

URL: werkenbijdefensie.nl

Beschrijving: Employer Branding-campagne van Defensie; gezamenlijke werving van Marine, Landmacht, Luchtmacht en Marechaussee.

Verhaallijn: Onrust elders in de wereld is direct gelinkt aan onze eigen vrijheid en veiligheid. Daarom zoekt Defensie mensen die bereid zijn zich wereldwijd in te zetten voor andere mensen.

Media: TV, bioscoop en online

Opdrachtgever: Ministerie van Defensie

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Robbie Bax, Kris Manders en Paul Klaessen

Bureau: Steam

Creatie: Maarten Kuipers, John Horjus, Cyril Chermin

Account: Marco van Rookhuijzen, Mariska van den Belt

Productie: Caviar

Director: Bram van Alphen

DoP: Bjorn Charpentier

Editor: Govert Janse

Post Production: The Ambassadors

Muziek: LittleWonder

Geluid: Recsound

Lees meer over de Defensie-campagnes:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners