Home Campagnes Meetinstituut VSL komt met arbeidsmarktcampagne, ontwikkeld door studenten

Meetinstituut VSL komt met arbeidsmarktcampagne, ontwikkeld door studenten

244 keer
0
vsl studenten arbeidsmarktcampagne

Het Delftse Van Swinden Laboratorium, kortweg VSL, heeft een nieuwe employer branding-campagne gelanceerd. Bijzonder: de campagne is helemaal bedacht en ontwikkeld door studenten van de TU Delft.

“In de video-campagne voor VSL stellen we een vraagstuk centraal waar studenten echt mee zitten”, vertelt Henry Tang, een van de bedenkers en zelf student Technische Natuurkunde. “Ga ik door in de wetenschap of kies ik voor het bedrijfsleven? Dat is best een moeilijke keus.”

‘het werk raakt zowel wetenschap als bedrijfsleven. dus profileren we VSL als de gulden middenweg’

Om op deze vraag antwoord te krijgen interviewden de studenten VSL-medewerkers over hun persoonlijke afwegingen hierin. “Daarmee blijven wijzelf onpartijdig, maar zetten we de student wel aan het denken”, legt Tang uit. VSL heeft van de overheid de taak gekregen om meetstandaarden te beheren, zoals die van de Nederlandse atoomklokken. Maar de organisatie levert ook diensten aan commerciële partijen. “Omdat het werk aspecten van zowel wetenschap als bedrijfsleven raakt, profileren we VSL als de gulden middenweg. We richten ons op de student die wetenschappelijk onderzoek leuk vindt, maar daarin wel een concreet maatschappelijk doel zoekt.”

Arbeidsmarktcampagne door studenten

De TU-studenten maakten de video in aanloop naar De Delftse Bedrijvendagen volgende week. VSL zal daar ook acte de présence geven. “Het is niet gebruikelijk dat studenten worden ingezet voor een arbeidsmarktcampagne”, erkent Lydia de Koning, HR-manager bij het meetinstituut. “Maar het geeft een heel andere kijk op je organisatie. Studenten weten als geen ander wat de doelgroep aanspreekt, dus eigenlijk is het gek dat we ze niet vaker betrekken bij arbeidsmarktcommunicatie.”

Lees ook:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here