Digitale recherche zoekt slimme agenten via online experience

Peter Boerman Op 28 april 2015 Gem. leestijd 1 min2277x gelezen
Deel dit artikel:
Digitale recherche zoekt slimme agenten via online experience

De politie is vorige week een wervingscampagne gestart om meer hoogopgeleiden in het complexe digitale opsporingswerk in te laten stromen.

Onderdeel van de campagne is ‘online experience’ #crimediggers, bedoeld om hbo’ers en wo’ers met een financiële of ICT-achtergrond te laten kennismaken met het recherchewerk bij de politie.

Denkkracht nodig

Achtergrond van de campagne is dat criminaliteit steeds complexer wordt, en zich tegenwoordig vrijwel altijd afspeelt in het digitale domein: cybercriminaliteit, malware, bitcoinfraude, illegale praktijken op het zogeheten deep web (sites die niet door zoekmachines worden gevonden). Voor al dit opsporingswerk zijn steeds meer hoogopgeleide politiemedewerkers nodig.

Ook financials, tegen witwassen

Behalve voor de digitale opsporing neemt de politie ook hbo’ers en wo’ers aan voor de financiële recherche. Uiteraard om economische delicten − zoals witwassen − op te sporen, maar ook voor het blootleggen van transacties binnen grotere criminele netwerken.

Twee sporen

Crimediggers is een soort vervolg op de Cybercrime Challenge die de politie de afgelopen jaren al organiseerde. Om zowel financials als ICT’ers aan te spreken, biedt de experience #crimediggers een financieel én een digitaal spoor. Kandidaten kunnen zelf kiezen welke route ze volgen. De gemiddelde speeltijd is tussen de 2 en 4 uur. Al zijn er dus ook mensen die er ruim 57 uur voor nodig hebben, zoals onderstaande tweet duidelijk maakt…

 

Meer campagnes:

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark

Meld je aan voor de livestream van Werf& Live

Donderdag 1 oktober vindt de 5-jarige jubileumeditie plaats van Werf& Live. Dit jaar is het event hybride en kun je de livestream volgen. Met sprekers van o.a. Facebook, Jumbo, Alliander, Action en Indeed. Ook goeroe Dr. John Sullivan en kitesurfer Willem Hooft zijn van de partij.

Meld je nu aan en volg het event over impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment vanaf kantoor of thuis of koop een van de laatste tickets om er offline bij te zijn.