Dilemma op dinsdag: ‘Ik besteed als recruiter weinig aandacht aan arbeidsmarktcommunicatie’

Elke dinsdag plaatsen we tegenwoordig een dilemma over recruitment. Deze week: de aandacht voor arbeidsmarktcommunicatie. Is die voldoende of niet?

Redactie Op 12 november 2019
Gem. leestijd < 1 minuut 262x gelezen
Deel dit artikel:
Dilemma op dinsdag: ‘Ik besteed als recruiter weinig aandacht aan arbeidsmarktcommunicatie’

Met alleen recruitment red je het tegenwoordig niet als recruiter, ook arbeidsmarktcommunicatie is van belang. Arbeidsmarktcommunicatie is de structurele interactie met de interne en externe arbeidsmarktdoelgroepen met als doel het werven van en verbinden met medewerkers (vast en flex), het contact onderhouden met huidige, potentiële en oud-medewerkers (en beïnvloeders) en het positief beïnvloeden van het werkgeversimago.

Erg belangrijk voor de lange termijn dus. Maar besteed jij als recruiter genoeg aandacht aan arbeidsmarktcommunicatie?

Ik besteed als recruiter weinig aandacht aan arbeidsmarktcommunicatie

Resultaten

We zijn benieuwd naar jouw mening. Hoe zit het met jouw focus op arbeidsmarktcommunicatie? En als die te weinig is, hoe komt dat dan? Wat kun je doen om er meer aandacht aan te geven? Laat het weten in de reacties!

Meer weten?

Tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op 13 en 14 februari werk je twee dagen intensief aan je arbeidsmarktcommunicatie en til je het naar een hoger plan.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners