Dilemma op dinsdag: 'Liever 5 mensen in je funnel van wie je veel weet dan 50 van wie je weinig weet'

Elke dinsdag plaatsen we tegenwoordig een dilemma over recruitment. Deze week: je funnel. Hoe kun je die het beste inrichten?

Redactie Op 21 januari 2020 Gem. leestijd 3 min277x gelezen
Deel dit artikel:
Dilemma op dinsdag: 'Liever 5 mensen in je funnel van wie je veel weet dan 50 van wie je weinig weet'

De recruitment funnel is van essentieel belang voor elke recruiter. Deze trechter laat de reis zien die de kandidaat maakt wanneer ze het recruitmentproces binnenlopen: waar ze binnenkomen en waar ze afhaken. Met zo’n funnel krijg je als recruiter meer grip op het proces. Maar wat is eigenlijk handiger: om zoveel mogelijk mensen in je funnel te hebben – van wie je echter maar weinig weet – of om er maar een paar te hebben, waar je wel alles van weet?

Liever 5 mensen in je funnel van wie je veel weet dan 50 van wie je weinig weet

  • Oneens (31%, 12 stemmen)
  • Eens (69%, 27 stemmen)
39 stemmen

We zijn benieuwd naar jouw mening. Geef jij de voorkeur aan 5 kandidaten in je funnel waar je veel vanaf weet of heb je liever 50 mensen van wie je minder weet? Laat het weten in de reacties!

Meer weten?


In de masterclass Recruitment Marketing van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op 24 maart leer je hoe je recruitment marketing kunt inzetten om de ideale kandidaat te vinden. 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

123film
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Apply
BRANDMANNEN
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Cooble
Employer Brand Builders
Freshheads
Guruz
Indeed
Intelligence Group
JEX
Jobdigger
Monsterboard
Pro Contact
Radancy
Recruitercode
Recruitment Accelerator
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
RecruitNow
SendtoDeliver
Staff Capital
SteamTalmark
Textmetrics - Smart AI writing software voor  tekstoptimalisatie
Tigris
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
WBNRS
Wees Vaardig
Your Talent Agency