Dilemma op dinsdag: 'Recruiters moeten meer te werk gaan als marketeers'

Elke dinsdag plaatsen we tegenwoordig een dilemma over recruitment. Deze week: marketing. Is dat iets waar recruiters zich meer op moeten focussen?

Redactie Op 03 december 2019 Gem. leestijd 3 min591x gelezen
Deel dit artikel:
Dilemma op dinsdag: 'Recruiters moeten meer te werk gaan als marketeers'

Recruitment is een vak dat zich bezig houdt met verschillende gebieden: employer branding, arbeidscommunicatie en sourcing. Marketing komt bij al deze elementen naar voren. Betekent dit dan ook recruiters meer als marketeers te werk moeten gaan, of is dat een verkeerde opvatting?

Recruiters moeten meer als marketeers te werk gaan

Resultaten

We zijn benieuwd naar jouw mening. Zouden recruiters zich meer richting marketing moeten bewegen of is het juist belangrijk dat ze zich focussen op hun eigen vak? En waarom? Laat het weten in de reacties!

Meer weten?

Op 12 december geeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een masterclass Recruitment Marketing, waarin er aandacht wordt geschonken aan onder andere experience, social en doelgroep data-analyse.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

123film
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Apply
BRANDMANNEN
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Cooble
Employer Brand Builders
Freshheads
Guruz
Indeed
Intelligence Group
JEX
Jobdigger
Monsterboard
Pro Contact
Radancy
Recruitercode
Recruitment Accelerator
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
RecruitNow
SendtoDeliver
Staff Capital
SteamTalmark
Textmetrics - Smart AI writing software voor  tekstoptimalisatie
Tigris
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
WBNRS
Wees Vaardig
Your Talent Agency