Dilemma op dinsdag: ‘Werkgeversmerk is hetzelfde als het productmerk’

Elke dinsdag plaatsen we tegenwoordig een dilemma over recruitment. Deze week: employer branding. Is het werkgeversmerk niet gewoon hetzelfde als het productmerk?

Redactie Op 03 maart 2020
Gem. leestijd < 1 minuut 322x gelezen
Deel dit artikel:
Dilemma op dinsdag: ‘Werkgeversmerk is hetzelfde als het productmerk’

Het consumentenmerk is het meest zichtbaar. Denk aan wat in de supermarkt ligt of wat je in een reclame ziet. Als mensen van je merk houden, zijn ze eerder geneigd om daar te willen werken. Waarom zou je dan los daarvan een werkgeversmerk formuleren? Wat voegt dat nog toe? Of zijn die 2 niet aan elkaar gelijk en is het juist zinvol om het los te trekken?

Werkgeversmerk is hetzelfde als het productmerk

  • Oneens (87%, 33 stemmen)
  • Eens (13%, 5 stemmen)
38 stemmen

We zijn benieuwd naar jouw mening. Denk jij dat het werkgeversmerk en productmerk hetzelfde zijn of is dat niet het geval? Laat het weten in de reacties!

Meer weten?


Ontdek in 1 dag alle ins & outs over employer branding tijdens de Masterclass Employer Branding van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners