Dilemma op dinsdag: 'Zonder ijzersterk verhaal trek je kandidaten niet naar binnen'

Elke dinsdag plaatsen we tegenwoordig een dilemma over recruitment. Deze week: een goed verhaal. is dat nou echt nodig om talent binnen te halen of valt dat wel mee?

Laura Bosua Op 18 februari 2020 Gem. leestijd 3 min115x gelezen
Deel dit artikel:
Dilemma op dinsdag: 'Zonder ijzersterk verhaal trek je kandidaten niet naar binnen'

Storytelling, verhalen, narratief: hoe je het ook noemt, de termen blijven steeds terugkomen als het gaat om recruitment. De algemene gedachte: je hebt een ijzersterk verhaal nodig om talent binnen te halen. Dat verhaal moet geloofwaardig, authentiek en onderscheidend zijn. Betekent dit dan dat je er zonder goed verhaal echt niet komt? Of zijn er ook andere manieren om kandidaten binnen te halen?

Zonder ijzersterk verhaal trek je kandidaten niet naar binnen

  • Oneens (24%, 6 stemmen)
  • Eens (76%, 19 stemmen)
25 stemmen

We zijn benieuwd naar jouw mening. Vind je een goed verhaal echt essentieel of denk je dat bedrijven die (nog) geen goed verhaal hebben er ook wel komen? Laat het weten in de reacties!

Meer weten?


Kandidaten laten zich steeds minder makkelijk vinden en verleiden. Er gelden nieuwe spelregels in werving van talent en daarvoor zijn ook andere aanpakken nodig. Je leert meer tijdens de masterclass Recruitment Marketing van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Deel dit artikel:
Laura Bosua

Laura Bosua

Redacteur bij Werf& Media

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Mysolution
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.