Dit zijn de vele gezichten van Recruitment Marketing & Automation

Recruitment Marketing & Automation is een snelgroeiend vakgebied, met vele gezichten. Maar waar gáát het precies over? Vier van de experts op dit terrein vertellen je er graag meer over.

Peter Boerman Op 12 april 2021
Gem. leestijd 2 min 361x gelezen
Deel dit artikel:
Dit zijn de vele gezichten van Recruitment Marketing & Automation

Recruitment Marketing Automation is binnen werving een nieuwe discipline. Deze combinatie is ontstaan vanuit een integratie van vakgebieden als e-commerce, data analytics en marketing automation, maar dan toegepast op het recruitmentvak. Daarbij gaat het onder meer om hippe termen als inbound en outbound arbeidsmarktcommunicatie, maar ook Candidate Relation Mananagement-software (CRM) en sourcing. Kortom: een vak met vele gezichten.

In mei gaat weer de tweedaagse training Recruitment Marketing & Automation van start.

In mei gaat bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie weer de tweedaagse training Recruitment Marketing & Automation van start. Wat voor inzichten kunnen we daar onder meer verwachten? Van de 5 docenten lichten er 4 alvast een tipje van de sluier op:

Caroline Pols: ‘Stap voor stap aan de slag’

Als er iemand is die ervaring heeft met Recruitment Marketing & Automation, dan is het wel Caroline Pols, oprichter en eigenaar van het gespecialiseerde bureau Up in Business. Als hoofddocent van de tweedaagse gaat het er haar vooral om het praktisch te houden. Dus: veel praktijkvoorbeelden, en stap voor stap concreet aan de slag, zoals ze het noemt. ‘Ik wil een plan maken zodat mensen na de training meteen in de praktijk ermee kunnen beginnen.’

Esther Moelands: ‘Op zoek naar Gouden Combinatie’

Moet je jouw vacatures op jobboards plaatsen? Moet je inzetten op sociale media? Of toch eerder op e-mailmarketing? Misschien wel op je eigen database? Of op alle vier. Het gaat erom de ‘Gouden Combinatie’ te vinden, zegt Esther Moelands, partner bij Up in Business, waar ze ruim 35 klanten binnen de arbeidsbemiddeling met recruitment automation helpt. ‘Volgens onderzoek denkt 64% van de recruiters dat zij géén toegang hebben tot zulke technologieën. Maar ik geloof dat niet, en wil juist laten zien hoe deze technologieën ook jouw werk makkelijker kunnen maken.’

Cees Hupkes: ‘Niet meer lopen leuren met je vacature’

Niet meer ‘lopen leuren met je vacatures’, maar zorgen dat mensen als vanzelf bij jou kenbaar maken dat ze interesse hebben, zodat jij contact met ze kunt opnemen? Het kán, zegt Cees Hupkes, hoofd Talent Acquisition van de Xebia Group. En wel: met inbound recruitment.  Door persona’s te maken, en daar gerichte content op af te stemmen. ‘Het paradigma omgedraaid’, aldus Hupkes, die tijdens de training graag uitlegt hoe je dat doet en wat je ermee bereiken kunt.

Jeffrey Hamelink: ‘Weten waarvoor je het doet’

Jij wilt toch ook weten of al het werk dat je hebt gedaan ook iets oplevert? Jeffrey Hamelink, oprichter/eigenaar van Direct Impact en al 13 jaar actief in digitale marketing, noemt dat de hamvraag voor zijn bijdrage aan de training. Hij zegt dan ook ‘onwijs gedreven en gepassioneerd’ te zijn om mensen te helpen hun doelen te bereiken in recruitmentmarketing. ‘Mijn doel: iedereen inspireren en motiveren om aan de slag te gaan met data en analytics.’

Meer weten?

Meer weten over de tweedaagse training Recruitment Marketing & Automation? Of meteen aanmelden? Dat kan hier:

Inschrijven

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners