Doe mee aan het Recruitment Kengetallen-onderzoek en krijg een persoonlijk benchmarkrapport

Redactie Op 05 februari 2019
Gem. leestijd 2 min 800x gelezen
Deel dit artikel:
Doe mee aan het Recruitment Kengetallen-onderzoek en krijg een persoonlijk benchmarkrapport

Wil je weten hoe jouw recruitment het doet in vergelijking tot de markt? Doe dan mee met het Recruitment Kengetallen onderzoek en ontvang een persoonlijk benchmarkrapport, nadat alle resultaten zijn geanalyseerd.

Het Recruitment Kengetallen-onderzoek is hét leidende onderzoek in de Nederlandse arbeidsmarkt naar de belangrijkste kengetallen van werving en selectie, en wordt uitgevoerd door Intelligence Group (mede mogelijk gemaakt door Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, Compagnon en Werf&).

Recruitmentkengetallen

In het onderzoek vraagt Intelligence Group aan corporate organisaties en bureaus wat hun belangrijkste recruitmentkengetallen zijn, zoals: de workload, de fullfillmentratio, time to hire, het budget, de gemiddelde quality of hire. Ook leggen de onderzoekers opvallende verbanden tussen deze kengetallen.

Het onderzoek beantwoordt de belangrijkste vragen van recruitmentmanagers:

  • Wat is de gangbare workload van een recruiter?
  • Hoe scoort onze organisatie ten opzichte van anderen op onder meer cost per hire en doorlooptijd?
  • Hoe kunnen de kosten worden gereduceerd?

Waarom een nieuw onderzoek?

Het laatste onderzoek dateert uit 2013, een tijd met een hoge werkloosheid en veel overschot aan arbeid. Anno 2019 is dat compleet veranderd. Er is nu in vrijwel alle sectoren schaarste en het is veel lastiger voor recruiters om kandidaten te werven.

Enkele resultaten uit het onderzoek van 2013:

  • Eén recruiter kan gemiddeld 67 vacatures vervullen per jaar
  • De recruitmentcapaciteit per 1.000 werknemers is 9,7 FTE
  • De gemiddelde cost per hire is €4.728
  • De gemiddelde time to hire is: 59 kalenderdagen
  • De uitgaven aan social media en sourcing nemen toe

Meedoen met het onderzoek?

Ben je recruitmentmanager, bureaudirecteur, (corporate) recruiter of bureaurecruiter? En wil je meedoen met het onderzoek? Dat kan hier.

Deelnemers aan het onderzoek krijgen een persoonlijke benchmarkrapportage opgestuurd. Daarmee kunnen ze hun eigen recruitmentstrategie met data ondersteunen en zo de recruitmentafdeling binnen de organisatie slimmer en efficiënter inrichten. Daarnaast draag je als deelnemer bij aan meer sturingsinformatie binnen het vak.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners