Campagne van de week: Hoe Dokter Bosman de schaarse GZ-psychologen zoekt

Bij GGZ-instelling Dokter Bosman hebben ze op 300 medewerkers ongeveer 40 vacatures. Tijd voor een flinke wervingscampagne! Hoe ziet die eruit? En wat willen ze daarin meegeven?

Peter Boerman Op 09 juni 2021
Gem. leestijd 2 min 698x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Hoe Dokter Bosman de schaarse GZ-psychologen zoekt

Het is een van de meest besproken ggz-instellingen van het land, en heeft de afgelopen tijd behoorlijk aan bekendheid gewonnen. Maar ook Dokter Bosman (‘Psychologie van nu’) kampt met een behoorlijk tekort aan teamleden. Op dit moment staan er zo’n 40 vacatures open, op een totaal van iets meer dan 300 medewerkers. Vooral extra GZ-psychologen zijn hard nodig. En speciaal daarvoor is deze week een wervingscampagne gestart om nieuwe teamleden aan te trekken.

‘Met deze campagne willen we laten zien waarom het bijzonder is om bij Dokter Bosman te werken.’

‘Met deze campagne willen we laten zien waarom het bijzonder is om bij Dokter Bosman te werken’, aldus recruiter Dick Bosboom. ‘Wij vinden dat als je je goed voelt en autonoom kunt werken, je de beste zorg kunt bieden. We werken in een platte organisatie en in kleine teams. Zo kun je zoveel mogelijk naar eigen inzicht goede zorg leveren. Als je aan de slag gaat voor Dokter Bosman, krijg je méér dan alleen een baan. Wij leiden je op, begeleiden je en ondersteunen je waar mogelijk. En dat doen wij met zelfsturende teams van professionals.’

Echte verhalen

Persoonlijke verhalen staan centraal in de wervingscampagne. De campagne trapt af met een blog van Maarten Dubbeld, psycholoog in de specialistische zorg bij het Autisme Kenniscentrum, dat onderdeel is van Dokter Bosman. De komende weken komen er meer verhalen bij, die onder meer via niche sites onder de aandacht gebracht worden. ‘Door onze verhalen te delen willen wij toekomstige collega’s laten zien dat Dokter Bosman, een prettige werkomgeving biedt met betrokken teams die volop de ruimte en vertrouwen krijgen’, aldus Bosboom.

‘We hebben met deze campagne aansluiting gezocht bij onze behandelvisie.’

Bosboom legt uit dat het best een lastige doelgroep is om te werven. ‘Ze zijn niet heel actief op sociale media, en ook vrij honkvast. Jobhoppers zijn het zeker niet.’ En ook met salaris kun je ze moeilijk overtuigen, zegt hij. Waarmee dan wel? ‘We hebben met deze campagne aansluiting gezocht bij onze behandelvisie. Het grootste verschil met andere organisaties zit ‘m namelijk niet in onze cliënten of in hun problematiek, maar in de oplossing die we hen bieden. Geen gewone zorg, maar een persoonlijke aanpak. Bij ons wordt de toon niet gezet door regels en strakke protocollen, maar door de cliënten en de behandelaars zelf.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners