Om aan de schaarse IC-verpleegkundigen te komen, is het ErasmusMC een campagne gestart, waarin vooral de ambitie van het ziekenhuis centraal staat.
‘Vanwege groei van de intensive care-afdeling voor Volwassenen is er op korte termijn behoefte aan instroom van zo’n 18 IC-verpleegkundigen, op voltijds basis gerekend’, aldus Daniëlle van Muijen, adviseur arbeidsmarktcommunicatie van het academische ziekenhuis. ‘Daarnaast is er voor de komende jaren behoefte aan nog eens zo’n 12 ervaren IC-verpleegkundigen.’
Best een uitdaging
Zo’n 30 mensen werven, over langere termijn gerekend, lijkt misschien mee te vallen, in de praktijk is het best een uitdaging, aldus Van Muijen. IC-verpleegkundigen staan bekend als honkvast, zijn moeilijk los te weken, en werken voornamelijk regionaal. Daarnaast zoekt het ziekenhuis ook mensen die passen bij de typische ErasmusMC-mentaliteit, volgens Van Muijen: mensen die houden van afwisseling en dynamiek, vol ambitie zijn en elke dag willen leren.
Propositie
Dat verhaal vertaalt zich in de propositie: ‘Meegroeien met en meebouwen aan de meest vooruitstrevende IC van de wereld’. Daaromheen is een speciale campagnesite gebouwd, er zijn filmpjes gemaakt, banners, ansichtkaarten (om de referral aan te jagen) en – natuurlijk – worden sociale media ingezet in de zoektocht naar de beste mensen. Ook zijn interne kick-off sessies georganiseerd.
Vooral online
De campagne, ontwikkeld door ARA, zal vooral online te zien zijn, en verder veel verspreid worden in de gebouwen van het ziekenhuis. Ook zullen de collega’s gevraagd worden de campagne te delen op hun eigen sociale media.