Webinar ’Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’

Vanaf 1 maart 2022 kan iedere volwassene met een band met de Nederlandse arbeidsmarkt budget voor een training, cursus of opleiding aanvragen. De subsidie die dit mogelijk maakt heet het STAP-budget. Het volgende aanvraagtijdvak om STAP-subsidie aan te vragen start op 1 juli om 10.00 uur.

Ben jij benieuwd wat het STAP-budget nou eigenlijk is en hoe je het kunt aanvragen?

Meld je dan aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget ‘op maandag 27 juni van 11.00 uur tot 11.30 uur. Opleidingscoördinator Tamara de Man en docent Martijn Hemminga van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie brengen jou op de hoogte van het laatste nieuws omtrent het STAP-budget.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is het STAP-budget?
  • Wie kan het STAP-budget aanvragen?
  • Welke opleidingen kan ik met het STAP-budget aanvragen?
  • En nog veel meer…

Heb jij zelf een vraag die wij tijdens het webinar voor jou kunnen beantwoorden? Stuur deze dan uiterlijk 23 juni in via het e-mailadres info@arbeidsmarktcommunicatie.eu

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op al jouw vragen over het STAP-budget
  • Ontdek of jij recht hebt op STAP-subsidie
  • Na afloop weet je hoe jij het STAP-budget per 1 maart kunt aanvragen

Aanmelden webinar

Meld je hier aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’

Webinar ’10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie’

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een enorm krappe arbeidsmarkt is. Het CBS meldt niet alleen een recordgroei aan vacatures, maar ook – voor het eerst: meer vacatures dan werklozen. Met alleen werving kom je er in deze tijd dus niet. Het is belangrijk dat jouw arbeidsmarktcommunicatie goed is afgestemd.

Dit jaar organiseren wij voor de 30ste keer de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. In de afgelopen 15 jaar hebben wij daardoor veel vragen ontvangen over arbeidsmarktcommunicatie. In dit webinar op 7 oktober neemt Martijn Hemminga je van 10.00 uur tot 11.00 uur mee in de 10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie. Je krijgt antwoord op vragen als:

  • Wat is arbeidsmarktcommunicatie?
  • Hoe kan arbeidsmarktcommunicatie jou helpen in deze krappe arbeidsmarkt?

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op de meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie
  • Verbreed jouw kennis over arbeidsmarktcommunicatie
  • Ontdek de kansen die arbeidsmarktcommunicatie jou biedt

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 4 april start alweer de 36ste editie van de succesvolle Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland waarin je ontdekt hoe je arbeidsmarktcommunicatie het beste kunt inzetten voor jouw organisatie. Van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan elke opleidingsdag volg je een e-training van ongeveer 45 minuten (voorafgaand aan dag 1 zelfs 2 e-trainingen van ongeveer 45 minuten) waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct zoals bijvoorbeeld een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

De vorige edities van de leergang waren volledig uitverkocht. Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>

Summerclass Campus recruitment in digitale tijd

Hoe kun je in deze tijd de beste studenten bereiken en bewegen om te solliciteren? Studenten gaan niet naar school en volgen hun lessen online.

Na deze summerclass kun je campus recruitment veel doelgroepgerichter aanpakken, waardoor je meer dan een ‘fare share of market’ weet te verkrijgen. Tijdens deze summerclass kijken we naar zowel de strategische opzet van campus recruitment als de praktijk. Uitgebreid wordt ingegaan op praktische zaken en alle verschillende en nieuwste methodieken om studenten te werven en/of een relatie mee aan te gaan.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Out of the box recruitment

Doe jij in jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment de dingen die eigenlijk iedereen doet? En wil je eigenlijk creatiever werven met meer impact? Tijdens de summerclass Out of the box recruitment krijg je handvatten en veel inspiratie om het anders te doen. Niet om het anders te doen, maar om meer impact te hebben en je te kunnen onderscheiden van de arbeidsmarktconcurrentie.

Out of the box
Out of the box recruitment gaat over anders Werven dan jouw arbeidsmarktconcurrenten. Je valt meer op. Blijft meer hangen en vergroot de kans op conversie. Out of the box recruiters zijn innovatief maar dan wel met impact. Aansluitend op de doelgroep en het employer brand.

Tijdens deze summerclass werk je aan een blauwdruk voor een out of the box recruitmentconcept die je wellicht deze zomer nog kunt uitrollen.

Programma:

    • Van out of the box denken naar out of the box werven
    • Ingrediënten voor out of the box recruitment
    • Out of the box in iedere stap van het werving- en selectieproces
    • Out of the box recruitmentinspiratie

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Winnen door modern te werven: agile recruitment

Wist je dat 70% van onze recruitmenttijd ‘wasted’ is aan zaken die niet bijdragen aan de juiste hire? Agile is een way of working die de wendbaarheid van het proces aangeeft. Het gaat erom dat je continu in verandering bent en steeds kijkt wat wel of wat niet werkt. Maar hoe moet dat dan, agile werken? Tijdens deze summerclass staan we stil bij de volgende punten:

  • Wat is agile recruitment?
  • Hoe voegt agile waarde toe aan jouw organisatie?
  • Waar en hoe begin je
  • Agile in iedere stap van het werving- en selectieproces

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass het geheim achter IT-ers werven

ICT is hét vakgebied van de toekomst, daar is iedereen het wel over eens. De vraag naar IT-ers groeit met de dag. Uit onderzoek is gebleken dat IT-ers gemiddeld 6 keer zo vaak worden benaderd via LinkedIn dan de gemiddelde Nederlander. Dus hoe werf je nu IT-ers in een tijd waar IT-ers de prooi zijn geworden van werkgevers?

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Arbeidsmarktcommunicatie via Podcast

Er zijn verschillende middelen die je kan inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Print, online, social media, video, heel veel middelen waar beeld belangrijk is. Maar er is ook ……. audio.

Podcast

Naast de opmars van de beeldcultuur heeft de podcast echt wel een plek veroverd in het medialandschap.

Je hebt ze over allerlei onderwerpen; van mindfullness tot true crime, van kroegpraat tot wetenschappelijke diepgang. En er zijn er inmiddels ook genoeg over recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

Je kunt als werkgever podcasts ook inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Laat kandidaten kennismaken met jouw organisatie terwijl ze aan het hardlopen of strijken zijn. Of deel alvast bijzondere verhalen met je doelgroep terwijl ze onderweg zijn in auto of OV.

Genoeg om het op 5 juli eens lekker over podcasts te hebben. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Waarom zou je een podcast beginnen?
  • Belangrijker nog: Waarom zouden mensen naar jouw podcast gaan luisteren?
  • Een podcast beginnen is makkelijk, maar hoe zorg je ervoor dat je het ook volhoudt?
  • Welke verschillende soorten podcasts kun je inzetten voor AMC?
  • De praktische kant

In twee blokken maken we er een leuke sessie van. Neem in ieder geval je telefoon en je koptelefoon mee, want we gaan ook luisteren.

O ja, we hebben het ook nog even over Clubhouse

Clubhouse is een social medium dat recent een sterke groei heeft gemaakt, alhoewel het alleen nog voor iPhone-gebruikers is. Het draait hierbij volledig om audio. Je kunt in Rooms naar mensen luisteren. De start was veelbelovend, maar ook erg hyperig. Geen idee hoe Clubhouse er op 5 juli voor staat. Maar we hebben het er in ieder geval even over.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Webinar ’Succesvol werven in (en na) de zomer)

Denk jij ook dat de zomer komkommertijd is op de arbeidsmarkt? Dat je flink op de rem moet met jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Dan mag je dit webinar op 1 juni om 11:00 uur niet missen. Juist in de zomermaanden denken veel mensen na over hun carrière. En daar de vaccinatiestrategie steeds meer op stoom komt, durven mensen vanaf het derde kwartaal meer van baan te wisselen.

In dit webinar laat Martijn Hemminga zien waarom je deze zomer door moet gaan met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment om daar na de zomer optimaal van te profiteren. Met veel voorbeelden en concrete tips & tricks. Ook neemt Martijn je mee in de gloednieuwe serie Summerclasses die in juli worden georganiseerd.

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Ontdek de kansen die de zomer je biedt
  • Om je optimaal voor te bereiden op het najaar
  • Meer informatie over de summerclasses van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
  • Exclusieve content alleen voor wie er 1 juni live bij is

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Jouw recruitment KPI’s in 2021

Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Tijdens deze masterclass leer je welke KPI’s dat zijn en hoe je deze kunt meten en toepassen in jouw recruitmentstrategie voor 2021.

Jouw recruitment KPI’s in 2021
Organisaties sturen al jaren op de traditionele recruitment KPI’s, zoals ‘cost per hire’, ‘time to hire’ en/of ‘time to fill’ samen met ‘Quality of Hire’. Het einde van deze KPI’s is in zicht. Er zijn namelijk effectievere, relevantere en makkelijker meetbare KPI’s om je recruitment mee aan te sturen dan de bestaande KPI’s. Heb je bijvoorbeeld al gehoord van: Hiring Budget, Hiring Velocity en Net Hiring Score (NHS). Wat deze KPI’s precies inhouden en hoe je ze kunt meten komen volledig aan bod tijdens deze masterclass. Wat geen geheim is, is dat deze KPI’s je beter helpen om je business case te bouwen, je plannen te onderbouwen, te differentiëren in je recruitmentstrategie en impact te maken op de business.

Daarnaast gaan we tijdens deze masterclass in op de best, gemiddelde en minst scorende organisaties op het gebied van fulfillment ratio, time to hire en cost per hire. We spreken hier van outperformers en de underperformers. Hierbij scoren de outperformers het beste op de kengetallen en de underperformers scoren het minst goed. Wat doen de outperformers juist goed en waar kunnen de underperformers weer van leren?

Meer weten? Kijk dan op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-kpi *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-kpi *

* Niet in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over Jouw recruitment KPI’s in 2021? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass candidate experience

Tijdens de masterclass candidate experience leer je hoe alle interacties met je kandidaten gedurende het hele proces invloed hebben op hoe je kandidaten over jouw organisatie denken. Aan de hand van de MOT Theorie behandelen we elke stap, van informatie inwinnen tot het besluit.

Candidate Experience
Een positieve candidate experience geeft je kandidaten het gevoel dat ze gewaardeerd, gerespecteerd en geënthousiasmeerd worden. Een negatieve candidate experience heeft precies het tegenovergestelde effect: de kandidaten lopen voortaan liever in een grote boog om jou heen. Dat laatste wil je natuurlijk voorkomen.

Uit onderzoek is gebleken dat 78% van de kandidaten denkt dat de manier waarop ze worden behandeld tijdens het wervingsproces, weerspiegelt hoe het bedrijf zijn werknemers behandelt. Door je kandidaten een positieve ervaring te geven, verhoog je dus meteen je aantrekkelijkheid als werkgever. Wie wilt dat nou niet.

Tijdens deze masterclass gaan we aan de slag met de definitie van de candidate experience en hoe je deze in kaart brengt. We gaan deze masterclass uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Welke fases doorloopt een kandidaat en hoe speel je daar op in? Daarnaast komen er interessante cijfers en data aanbod over de ervaringen van kandidaten tijdens het werving en selectieproces.

Combikorting
De masterclass Candidate Experience leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de actiecode combi-ce *

* Niet geldig in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass candidate experience? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

 

Het arbeidsmarktcommunicatieplan

Van organisatiestrategie tot arbeidsmarktcommunicatieplan. Met een goed arbeidsmarktcommunicatieplan weet je de juiste medewerkers voor je organisatie aan te trekken en te behouden. Tijdens deze online live workshop leer jij een duurzaam arbeidsmarktcommunicatieplan te maken voor 2021 en verder.

Van organisatie- naar arbeidsmarktcommunicatiestrategie
De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Door corona is vooruitkijken niet eenvoudig, maar toch wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan ook essentieel.

In deze live online workshop leer je niet alleen hoe je een goed arbeidsmarktcommunicatieplan opstelt, maar werk je er ook drie weken actief aan. Aan de hand van drie online live workshops, toegang tot een online kennisbank en een een-op-een sparsessie met jouw docent/begeleider Martijn Hemminga werk je in korte tijd toe naar een blauwdruk voor jouw eigen plan.

Deze online live workshop sluit goed aan op de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De investering voor de online live workshop het arbeidsmarktcommunicatieplan bedraagt € 595,- bij één persoon en € 995,- bij tegelijktijdige inschrijving van twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met twee personen de kortingscode combi-amcp *

Combineer de training met de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 3.500, i.p.v. € 3.745,-
Combineer de training met de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 2.150,- i.p.v. € 2.390,-
Neem hiervoor contact op met 1 van de opleidingscoördinatoren of bel 088 – 730 28 88.

Meer weten?
Meer weten over de Het arbeidsmarktcommunicatieplan? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>