E-learning Introductie Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Leer hoe je kandidaten nog doelgerichter en concreter kunt begeleiden en helpen bij het ontdekken van reële kansen op de arbeidsmarkt.

Introductie Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Grip op relevante arbeidsmarktinformatie is essentieel in een arbeidsmarkt waarin ontwikkelingen steeds sneller gaan. Na het volgen van deze e-learning zul je kandidaten nog doelgerichter en concreter kunnen begeleiden en helpen bij het ontdekken van reële kansen op de arbeidsmarkt. Leer anders kijken naar kansen voor je kandidaat, leer hoe je slimmer gebruik maakt van online tools en ontdek de toegevoegde waarde van de Arbeidsmarktschets voor jouw loopbaantrajecten.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Online Masterclass Recruitment KPI’s 2021

Recruitment, Candidate en Arbeidsmarktcommunicatie ken- en stuurgetallen 2021 zijn essentieel voor recruitment. Of het nu gaat om de operatie of de strategie, zonder de juiste cijfers weet je niet wat je doet en of je de doelstellingen gaat behalen. Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is dan ook in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Welke KPI’s dat zijn en waarom je in 2021 het beste kunt beginnen met meten op basis van de nieuwe generatie KPI’s leer je tijdens deze masterclass..

Masterclass Recruitment KPI’s

Tijdens deze masterclass staan er veel nieuwe en actuele informatie- en datapunten op het programma. Denk bijvoorbeeld aan de resultaten van het Recruitment Kengetallenonderzoek 2021, de laatste kengetallen van Hiring Succes, een sneak preview op de resultaten van Stand van Werven en nieuwe datapunten op gebied van Candidate Experience en Candidate Expectations. Maar… geen volle slides met veel te veel data (die krijg je wel als naslagwerk). Tijdens deze masterclass ontdek je hoe je het wervingsproces (recruitment en AMC) modern inricht, de juiste strategische beslissingen maakt en tot een goede workload en takenpakket komt van de wervingsprofessional in 2021 en de kandidaat verrast conform zijn/haar wensen. Hierdoor vergroot je het rendement van het recruitmentteam (en iedereen die betrokken is bij het aannemen van het juiste talent), de kwaliteit van de aannames en de effectiviteit van het recruitmentproces.

Tijdens deze masterclass wordt vervolgens uitgebreid ingegaan hoe je een business case bouwt en je plannen onderbouwt. Hoe gebruik je recruitment kengetallen, in relatie tot doelgroepen, diversiteit, strategie en hoe maak je impact op de business.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Masterclass inleiding in Workforce Analytics

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP – strategische personeelsplanning, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP – strategische personeelsplanning.

Inleiding in Workforce Analytics

In de wereld van Strategische Personeelsplanning (SPP), People Analytics en HR Analytics gaan de ontwikkelingen steeds sneller. Van koudwatervrees bij organisaties is steeds minder sprake en er wordt volop geïnvesteerd in de Workforce- en HR gerelateerde software. Ook zien we dat de interne focus die SPP, People- en HR Analytics traditioneel heeft, vergroot wordt met externe data gericht op bijv. arbeidsmarktkansen en ‘future proof skills’.

Nadat Dr. Gerard Evers (in Nederland de grondlegger op gebied van strategische personeelsplanning) en Geert-Jan Waasdorp (eigenaar Intelligence Group en mede-oprichter Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie) in 2007 al masterclasses op gebied van SPP in Nederland hebben gegeven, pakken zij in 2020 een nieuw onderwerp bij de spreekwoordelijke horens: Workforce Analytics.

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP. Workforce analytics is de praktische invulling van wat een bedrijf straks nodig heeft aan skills en capabilities om de organisatiedoelen te behalen en tegelijkertijd in welke mate en contractuele vorm (vast/flex) dit beschikbaar is binnen en buiten de organisatie. Hoe zorg je enerzijds om de organisatie competitief te houden in de snel veranderende markt en zaken als energie-, klimaat en andere transities (denk aan effecten van corona). Anderzijds om de huidige personele organisatie ‘fit for the future’ te krijgen en te houden.

WFA omvat het vraagstuk van analyses en voorspellingen rond huidige en toekomstige workforce binnen organisaties. Het heeft daarmee allerlei elementen: HR Metrics (ken- en stuurgetallen), People Analytics (verbanden en voorspellingen), Talent Intelligence (externe data), Learning & Development (fit for the future), SourcingsMix (vast/flex) en Strategische Personeelsplanning (SPP) in bredere zin.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Schrijven van vacatureteksten

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, pre selecteert en zet aan tot solliciteren. Via een kennisportal gecombineerd met een workshop leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze workshop krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen.

Tijdens de online training voorafgaand aan de workshop leer je alles voor het schrijven van een goede vacaturetekst. Tijdens deze workshop breng je de theorie direct in de praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback

Blended workshop in 3 stappen

De blended workshop Schrijven van vacatureteksten combineert online en offline leren voor optimaal effect en bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Kennisportal Vacatureteksten: Direct na inschrijving ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. In de portal staat o.a. de online training Schrijven van Vacatureteksten. Deze online training bestaat uit 8 modules en dien je voorafgaand aan de workshop volledig te hebben gevolgd. Houd er rekening mee dat dit ongeveer 8 uur voorbereidingstijd vraagt. Vervolgens heb je een jaar lang toegang tot dit portal. Dus ook na afloop van de workshop. In de kennisportal staat niet alleen de online training maar je krijgt toegang toe een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst.
  2. Workshop Vacatureteksten: Klassikale workshop waarin we aan de hand van theorie en voorbeelden vooral aan de slag gaan met het optimaliseren van eigen vacatureteksten.
  3. Een-op-een feedback:  Na afloop van de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-svv *

* Niet in combinatie met andere acties

 

Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Goede kennis van de arbeidsmarkt wordt steeds belangrijker. Tijdens de Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional leer je de juiste arbeidsmarktkennis te vinden, interpreteren, gebruiken en direct te vertalen naar concrete arbeidsmarktkansen en een maatwerk aanpak voor werkzoekenden.

Van arbeidsmarktkennis naar arbeidsmarktperspectief
Steeds meer werkgevers, werkzoekenden, loopbaancoaches, mobiliteitsadviseurs en brancheorganisaties houden zich bezig met het vinden van kansen en perspectief op de externe arbeidsmarkt, omdat het niet altijd mogelijk is mensen intern te herplaatsen. Hiervoor is veel informatie  verschillende testen, scans en onderzoeksgegevens beschikbaar. Voor bureaus wordt het steeds belangrijker om zichzelf te onderscheiden en snel resultaat te behalen.

In de praktijk blijft het vaak lastig om grip te krijgen op de snel veranderende arbeidsmarkt en deze informatie concreet te vertalen naar:

  • Individuele arbeidsmarktkansen
  • Concreet perspectief/uitzicht op een baan
  • Openstaande vacatures
  • Interessante werkgevers en hiring managers
  • Opleidingsplannen
  • Maatwerktrajecten gebaseerd op de vraag vanuit de arbeidsmarkt

Wij gaan deze succesvolle leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional alweer voor de twaalfde keer organiseren. Tijdens deze leergang leer je deze kennis te vertalen naar concreet perspectief voor werkzoekenden en medewerkers die in beweging moeten komen.

Combikorting
Schrijf in samen met een collega. € 1.795,00 bij één persoon en € 3.200,00 bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-lp *

Meer weten?
Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>