Recruitmenttech Demo_Day Nederland

Op donderdag 5 juni 2025 is de 9e editie van Recruitment Tech Demo_Day Nederland. Dé plek waar jij samen met 250 mede-recruiters en meer dan 40 toonaangevende leveranciers ontdekt hoe technologie jouw recruitment naar hoger niveau tilt.

 Bekijk live-demo’s die jouw workflow verbeteren.
 Volg inspirerende pitches en demo talks van experts.
 Ga 1-op-1 in gesprek met leveranciers en vind jouw perfecte oplossing.

 

Recruitmenttech Demo_Day België

Op donderdag 24 april 2025 staat de zesde editie van Demo_Day in Mechelen één dag volledig in het teken van de nieuwste rekruteringssoftware. Met inspirerende pitches, interactieve demo’s en een expovloer vol stands. Wees er snel bij en verzeker jezelf van mooie voordelen.

 

Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding

In samenwerking met De Werkgeversarchitecten organiseren wij voor de meer ervaren arbeidsmarktcommunicatieprofessionals het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding.

Ben jij een medior of senior professional die zich bezighoudt met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment (marketing)? Dan weet je hoe waardevol het is om te sparren met vakgenoten over jouw aanpak en plannen. Om te leren van andere organisaties, geïnspireerd te worden door experts en een kritische externe blik te betrekken bij jouw vraagstukken.

 

Samen met De Werkgeversarchitecten organiseren wij het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding. De meerwaarde van dit traject:

  • Je wordt elke sessie persoonlijk begeleid door docenten Bianca en Anne-Britt. Je wordt meegenomen in de theoretische kaders en de trends & ontwikkelingen die voor jou van toepassing zijn.
  • Je krijgt de kennis en tools aangereikt om jezelf te ontwikkelen tot een nog betere professional en adviseur.
  • Je kunt jouw specifieke vragen inbrengen en samen pakken we deze aan.
  • Je gaat concreet aan de slag met jouw projecten.
  • Je hoort hoe andere organisaties vergelijkbare uitdagingen aanpakken.
  • Je maakt onderdeel uit van een intervisiegroep, waarmee je zowel binnen als buiten de sessies kunt sparren. Deze ‘tijdelijke collega’s’ bieden een frisse blik en inspiratie.
  • Je gaat naar huis met concrete tips en verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast ontvang je nieuwe inspiratie en creatieve ideeën vanuit je intervisiecollega’s én De Werkgeversarchitecten.

Klik hier voor meer informatie over het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding

Masterclass TikTok en social media

Als recruiter en arbeidsmarktcommunicatiespecialist is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. TikTok, het snelgroeiende sociale mediaplatform, heeft de manier waarop we content bekijken en delen drastisch veranderd. Maar wist je dat TikTok niet alleen een bron van entertainment is, maar ook een krachtig hulpmiddel kan zijn voor werving en employer branding?

Deze masterclass is speciaal ontworpen voor recruiters, HR-professionals en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten die hun wervingsstrategieën willen versterken door TikTok effectief in te zetten. We behandelen hoe je TikTok kunt gebruiken om talent aan te trekken en betrokkenheid te vergroten bij zowel je huidige werknemers als potentiële kandidaten. Je leert hoe je op een creatieve en authentieke manier kunt opvallen op TikTok.

Wist je dat 93% van de Nederlanders actief is op sociale media, waarbij de meesten zo’n vijf platformen gebruiken? Voor werkgevers betekent dit een enorme kans. In deze training leer je hoe je paid, owned, en earned media – oftewel betaalde social campagnes, organische content, en de inzet van medewerkers – kunt combineren voor maximale impact. En dat niet alleen voor TikTok, ook voor andere social media kanalen, zodat jij TikTok op de beste manier kunt integreren in je bestaande social media strategie.

Programma

De inloop is vanaf 09:45 uur. We starten om 10:00 uur. De training wordt om 15:00 uur afgerond.

Welkom en korte kennismaking

Inleiding TikTok
Wat biedt TikTok als platform, haar groeiende populariteit en de specifieke rol die het kan spelen in het wervingsproces? Belangrijke statistieken en trends worden besproken om jou een goed begrip te geven van waarom TikTok relevant is voor je wervingsstrategieën.

Succesverhalen
Er zijn veel organisaties die TikTok effectief gebruiken voor werving. We staan stil bij de voorbeelden van organisaties die TikTok op een creatieve en succesvolle manier hebben ingezet voor werving.

Hoe werkt TikTok?
Hoe werkt TikTok? Wat zijn de functies, algoritmen en trends waar je als professional op kan inspelen?

Social media strategie in 6 stappen
Hoe ziet het social medialandschap van jouw organisatie eruit, en hoe ontwikkel je in 6 stappen een effectieve social mediastrategie? Stap voor stap nemen we je mee door het proces, ondersteund door best practices en praktijkvoorbeelden, zodat je meteen weet hoe je dit zelf vorm kunt geven. Lekker pragmatisch en toepasbaar!

Het creëren van boeiende content
Hoe creëer je boeiende content voor TikTok en voor andere social media kanalen? Je ontvangt tips, tricks en handvatten die jou hierbij kunnen helpen.

Analytics:
Meten = weten. We benadrukken het belang van het meten van de prestaties van content.  Hoe kunnen de beschikbare analytics-tools worden gebruikt om succes te meten en strategieën te optimaliseren? Wat is het verschil tussen paid en owned media en wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden?

Integratie van TikTok in je bestaande wervingsstrategie
Leer hoe je TikTok kunt integreren in je bestaande wervingsstrategie en hoe je het platform kunt combineren met andere social media kanalen.  We staan tevens stil bij andere social media kanalen die je kunt inzetten, zodat we jouw volledige social media strategie in kaart brengen en welke rol TikTok hierin speelt. We sluiten de training af met jouw social media plan voor 2025, inclusief een actieplan voor TikTok.

Vragen en afronding

Klik hier voor meer informatie over de Masterlcass Werven met TikTok

 

Webinar SendtoDeliver: De beste multichannel social media strategie voor recruitment

LinkedIn, Facebook, Instagram en tegenwoordig zelfs TikTok. Welk kanaal is het meest geschikt voor jouw wervingsactiviteiten en employer branding? 75,9% van de werkzoekenden gebruikt social media om meer te weten te komen over een organisatie en hun bedrijfscultuur. Aanwezig zijn op slechts één social media kanaal heeft als gevolg dat je potentieel een grote groep werkzoekenden buitensluit. Een multichannel social media strategie is de oplossing! In deze webinar vertellen we je wat de voordelen van zo’n strategie zijn, welke voor jouw doelgroep geschikt is en waaruit je de strategie opmaakt. Dit doen we aan de hand van best practices!

Na deze webinar:

  • Weet je wat een multichannel social media strategie is en waarom je het nodig hebt.
  • Weet je welke onderdelen niet mogen ontbreken in jouw multichannel social media strategie.
  • Heb je genoeg voorbeelden van een goede multichannel social media strategie.
  • Weet je welke kanalen voor jouw doelgroep geschikt zijn.
  • Ken je handige tools voor je social media creatie én planning.

Schrijf je in voor onze online webinar op 30 juli om 14.00.

Webinar Optimaliseer je werving met arbeidsmarktcommunicatie

In de huidige krappe arbeidsmarkt is het uitzetten van een vacature niet meer voldoende. Zelfs het benaderen en in beweging krijgen van kandidaten wordt lastiger. Gelukkig kan arbeidsmarktcommunicatie je hierbij helpen. Want met arbeidsmarktcommunicatie ben je niet alleen de vacature aan het verkopen, maar ben je ook bezig met het werkgeversmerk en met de juiste multimediale content voor jou interessante doelgroepen beetje bij beetje voor je te winnen.

Webinar Optimaliseer je werving met arbeidsmarktcommunicatie

Donderdag 7 maart om 10.00 uur verzorgt Martijn Hemminga, mede-oprichter en docent van de Academie voor Arbeidsmarkt­communicatie het webinar ‘Optimaliseer je werving met arbeidsmarktcommunicatie’. Martijn geeft je tijdens dit webinar concrete tips hoe je jouw werving kan verrijken met arbeidsmarktcommunicatie. Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige arbeidsmarktcommunicatie-aanpak. In dit webinar laat Martijn tevens zien hoe de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie en Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie je hierbij ook kan ondersteunen. Deelname aan dit webinar is kosteloos en geheel vrijblijvend.

Webinar Optimaliseer je werving met arbeidsmarktcommunicatie

In de huidige krappe arbeidsmarkt is het uitzetten van een vacature niet meer voldoende. Zelfs het benaderen en in beweging krijgen van kandidaten wordt lastiger. Gelukkig kan arbeidsmarktcommunicatie je hierbij helpen. Want met arbeidsmarktcommunicatie ben je niet alleen de vacature aan het verkopen, maar ben je ook bezig met het werkgeversmerk en met de juiste multimediale content voor jou interessante doelgroepen beetje bij beetje voor je te winnen.

Webinar Optimaliseer je werving met arbeidsmarktcommunicatie

Dinsdag 12 februari om 09.00 uur verzorgt Martijn Hemminga, mede-oprichter en docent van de Academie voor Arbeidsmarkt­communicatie het webinar ‘Optimaliseer je werving met arbeidsmarktcommunicatie’. Martijn geeft je tijdens dit webinar concrete tips hoe je jouw werving kan verrijken met arbeidsmarktcommunicatie. Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige arbeidsmarktcommunicatie-aanpak. In dit webinar laat Martijn tevens zien hoe de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie en Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie je hierbij ook kan ondersteunen. Deelname aan dit webinar is kosteloos en geheel vrijblijvend.