HR Impact workshop

HR is allang geen ondersteunende rol meer – het is een strategische spil in elke organisatie. Wil jij als HR-professional niet aan de zijlijn staan, maar echt het verschil maken? Deze workshop geeft je de inzichten én tools om dat waar te maken.

Vergroot jouw impact

HR is meer dan alleen administreren en ondersteunen – het is een strategische kracht die direct bijdraagt aan het succes van een organisatie. Wil jij als HR-professional jouw impact vergroten en HR naar een hoger niveau tillen? Dan is deze workshop iets voor jou!

Door middel van interactieve oefeningen, praktijkvoorbeelden en strategische inzichten werk je aan concrete verbeteringen voor jouw organisatie. Of je nu HR Business Partner, recruiter of directeur bent, deze dag vol inzichten, concrete oefeningen en praktische tools geeft je alles wat je nodig hebt voor meer impact en betere resultaten.

Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Recruitmenttech Demo_Day Nederland

Op donderdag 5 juni 2025 is de 9e editie van Recruitment Tech Demo_Day Nederland. Dé plek waar jij samen met 250 mede-recruiters en meer dan 40 toonaangevende leveranciers ontdekt hoe technologie jouw recruitment naar hoger niveau tilt.

 Bekijk live-demo’s die jouw workflow verbeteren.
 Volg inspirerende pitches en demo talks van experts.
 Ga 1-op-1 in gesprek met leveranciers en vind jouw perfecte oplossing.

 

Recruitmenttech Demo_Day België

Op donderdag 24 april 2025 staat de zesde editie van Demo_Day in Mechelen één dag volledig in het teken van de nieuwste rekruteringssoftware. Met inspirerende pitches, interactieve demo’s en een expovloer vol stands. Wees er snel bij en verzeker jezelf van mooie voordelen.

 

Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding

In samenwerking met De Werkgeversarchitecten organiseren wij voor de meer ervaren arbeidsmarktcommunicatieprofessionals het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding.

Ben jij een medior of senior professional die zich bezighoudt met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment (marketing)? Dan weet je hoe waardevol het is om te sparren met vakgenoten over jouw aanpak en plannen. Om te leren van andere organisaties, geïnspireerd te worden door experts en een kritische externe blik te betrekken bij jouw vraagstukken.

 

Samen met De Werkgeversarchitecten organiseren wij het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding. De meerwaarde van dit traject:

  • Je wordt elke sessie persoonlijk begeleid door docenten Bianca en Anne-Britt. Je wordt meegenomen in de theoretische kaders en de trends & ontwikkelingen die voor jou van toepassing zijn.
  • Je krijgt de kennis en tools aangereikt om jezelf te ontwikkelen tot een nog betere professional en adviseur.
  • Je kunt jouw specifieke vragen inbrengen en samen pakken we deze aan.
  • Je gaat concreet aan de slag met jouw projecten.
  • Je hoort hoe andere organisaties vergelijkbare uitdagingen aanpakken.
  • Je maakt onderdeel uit van een intervisiegroep, waarmee je zowel binnen als buiten de sessies kunt sparren. Deze ‘tijdelijke collega’s’ bieden een frisse blik en inspiratie.
  • Je gaat naar huis met concrete tips en verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast ontvang je nieuwe inspiratie en creatieve ideeën vanuit je intervisiecollega’s én De Werkgeversarchitecten.

Klik hier voor meer informatie over het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding

Masterclass TikTok en social media

Als recruiter en arbeidsmarktcommunicatiespecialist is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. TikTok, het snelgroeiende sociale mediaplatform, heeft de manier waarop we content bekijken en delen drastisch veranderd. Maar wist je dat TikTok niet alleen een bron van entertainment is, maar ook een krachtig hulpmiddel kan zijn voor werving en employer branding?

Deze masterclass is speciaal ontworpen voor recruiters, HR-professionals en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten die hun wervingsstrategieën willen versterken door TikTok effectief in te zetten. We behandelen hoe je TikTok kunt gebruiken om talent aan te trekken en betrokkenheid te vergroten bij zowel je huidige werknemers als potentiële kandidaten. Je leert hoe je op een creatieve en authentieke manier kunt opvallen op TikTok.

Wist je dat 93% van de Nederlanders actief is op sociale media, waarbij de meesten zo’n vijf platformen gebruiken? Voor werkgevers betekent dit een enorme kans. In deze training leer je hoe je paid, owned, en earned media – oftewel betaalde social campagnes, organische content, en de inzet van medewerkers – kunt combineren voor maximale impact. En dat niet alleen voor TikTok, ook voor andere social media kanalen, zodat jij TikTok op de beste manier kunt integreren in je bestaande social media strategie.

Programma

De inloop is vanaf 09:45 uur. We starten om 10:00 uur. De training wordt om 15:00 uur afgerond.

Welkom en korte kennismaking

Inleiding TikTok
Wat biedt TikTok als platform, haar groeiende populariteit en de specifieke rol die het kan spelen in het wervingsproces? Belangrijke statistieken en trends worden besproken om jou een goed begrip te geven van waarom TikTok relevant is voor je wervingsstrategieën.

Succesverhalen
Er zijn veel organisaties die TikTok effectief gebruiken voor werving. We staan stil bij de voorbeelden van organisaties die TikTok op een creatieve en succesvolle manier hebben ingezet voor werving.

Hoe werkt TikTok?
Hoe werkt TikTok? Wat zijn de functies, algoritmen en trends waar je als professional op kan inspelen?

Social media strategie in 6 stappen
Hoe ziet het social medialandschap van jouw organisatie eruit, en hoe ontwikkel je in 6 stappen een effectieve social mediastrategie? Stap voor stap nemen we je mee door het proces, ondersteund door best practices en praktijkvoorbeelden, zodat je meteen weet hoe je dit zelf vorm kunt geven. Lekker pragmatisch en toepasbaar!

Het creëren van boeiende content
Hoe creëer je boeiende content voor TikTok en voor andere social media kanalen? Je ontvangt tips, tricks en handvatten die jou hierbij kunnen helpen.

Analytics:
Meten = weten. We benadrukken het belang van het meten van de prestaties van content.  Hoe kunnen de beschikbare analytics-tools worden gebruikt om succes te meten en strategieën te optimaliseren? Wat is het verschil tussen paid en owned media en wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden?

Integratie van TikTok in je bestaande wervingsstrategie
Leer hoe je TikTok kunt integreren in je bestaande wervingsstrategie en hoe je het platform kunt combineren met andere social media kanalen.  We staan tevens stil bij andere social media kanalen die je kunt inzetten, zodat we jouw volledige social media strategie in kaart brengen en welke rol TikTok hierin speelt. We sluiten de training af met jouw social media plan voor 2025, inclusief een actieplan voor TikTok.

Vragen en afronding

Klik hier voor meer informatie over de Masterlcass Werven met TikTok

 

Webinar: Talent Sourcing Trends die je niet mag missen: Data in actie

Milou Verhoeks & Laura Roetgerink onthullen inzichten uit de sourcing data van Cooble, gebaseerd op meer dan 300.000 benaderde kandidaten.

Is jouw sourcingstrategie klaar voor de toekomst? In een snel veranderende arbeidsmarkt is het cruciaal om een stap voor te blijven. Daarom nodigen we je uit voor ons webinar “Talent Sourcing Trends die je Niet Mag Missen: Data in Actie”, waarin Milou Verhoeks en Laura Roetgerink waardevolle inzichten delen, gebaseerd op de analyse van meer dan 300.000 benaderde kandidaten.

Duik met ons in de cijfers en ontdek hoe je met data je sourcingtstrategie naar een hoger niveau tilt. We leggen de laatste trends naast bredere arbeidsmarktontwikkelingen, bespreken gerichte benaderingen voor specifieke doelgroepen, en geven je direct toepasbare tips om waardevolle data te verzamelen en te benutten. Dit webinar is onmisbaar voor sourcers, recruiters en recruitment managers die hun strategie willen verfijnen en succesvol willen inspelen op de nieuwste ontwikkelingen.

Wat je kunt verwachten:

– Inzichten uit de praktijk: Ontdek de trends die wij hebben gezien in onze data en hoe deze zich verhouden tot de bredere arbeidsmarkt.
– Gerichte benadering van doelgroepen: Leer hoe je specifieke doelgroepen effectief kunt benaderen op basis van de trends die wij herkennen uit onze data.
– Data verzamelen en benutten: Krijg tips over het opbouwen van waardevolle data en hoe je deze inzet om trends voor te blijven.
– Interactie en vragen: Stel je vragen en ontvang direct advies van onze experts.

Na dit webinar ben jij klaar om:

– Sourcing Trends te benutten: Verkrijg diepgaand inzicht in de nieuwste sourcing trends, direct uit de praktijk.
– Doelgroepen gericht te benaderen: Pas bewezen strategieën toe om jouw doelgroep doeltreffend te bereiken.
– Data om te zetten in actie: Bouw waardevolle data op en gebruik deze om toekomstige trends voor te blijven.

Inschrijven

Workshop Binden en vasthouden van talent

Het binden van talent in tijden van personeelsschaarste

Ben je op zoek naar effectieve strategieën om talent te behouden in een krappe arbeidsmarkt? Wil je ontdekken hoe je niet alleen talent kunt aantrekken, maar ook kunt binden en betrokken houden? Dan is onze Workshop Binden en vasthouden van talent precies wat je nodig hebt!

Behouden van personeel is in deze tijden moeilijk. Wat kan jij doen om hierin stappen te zetten om talent te binden aan je organisatie.  Samen gaan we de uitdagingen van personeelsschaarste te lijf!

Wat kun je verwachten?

  • Interactieve sessie die gebaseerd is op jouw organisatie en die van je collega’s in de training
  • Discussie over de uitdagingen van het behouden van personeel in een competitieve arbeidsmarkt
  • Praktische tools en strategieën die je direct kunt inzetten

E-learning Introductie Bureau Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Introductie Bureau Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze e-learning Introductie Bureau Recruitment leer je het verschil tussen uitzenden, detacheren, werven en selecteren. Daarnaast leer je wat een goede bureau recruiter doet en hoe je er één wordt. In 15 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Introductie Corporate Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Introductie Corporate Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze E-learning Introductie Corporate Recruitment leer je wat een goede corporate recruiter doet en hoe je er één wordt. In 11 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Webinar data-driven mindset

De krapte op de arbeidsmarkt is historisch hoog en vacatures staan lang open. Met de huidige aanpak is groei realiseren lastig. Kan focus op data en datawarehousing helpen om deze problemen op te lossen? Dit bespreken we live aan tafel tijdens een interactieve sessie op donderdag 10 februari om 12:00 uur.

Wat levert een data-driven mindset op voor jouw staffing/recruiting organisatie? En wat zijn je eerste stappen als kleine of grote staffing organisatie richting datavolwassenheid?

Tijdens deze live en interactieve sessie gaan Dirk Meeuws (Product Manager OnRecruit/Mysolution) en Steven Hendriks (BI Consultant Mysolution) in gesprek met Dennis Wilbrink (Manager Sales Engineering Snowflake), Juliëtte Schreiner (Account Executive Snowflake) en Jeroen V. (Business Controller DIT Personeel) over de mogelijke sleutel tot succes en groei met realtime inzichten uit je eigen data!

Zorg dat je erbij bent!

Webinar: ‘Thuiswerk Sourcingbasics’

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? De coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Is er meer aanbod aan kandidaten? Maar zit jouw vraag naar de geschikte kandidaat daar wel bij? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt en meer opzoek moet naar latente kandidaten. Of kun jij hen simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Maar hoe doe je dat dan?

Sinds een jaar werken we massaal thuis. Maar hoe kan je vanuit huis talent vinden en benaderen? Hier gaan we mee aan de slag tijdens het gratis webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ op vrijdag 5 maart om 10 uur.

Het webinar zit vol inspiratie en tips die jij direct in de praktijk kan toepassen. En natuurlijk niet alleen vanuit huis;)

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 is al in gang. De corona situatie is nog altijd niet opgelost. Die latente kandidaat komt moeilijker in beweging. Aan jou de schone taak om in actie te komen en hem/haar te vinden en verleiden met een goede Sourcing & Search aanpak. Maar hoe pak je dat aan?

Tijdens het webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ neemt Sandor Lokenberg je bij de hand met de laatste tips & tricks. Kun jij al genoeg van je geschikte doelgroep vinden of moet je aan de slag middels 1 van onze trainingen? Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige sourcing aanpak.

Het webinar vindt plaats in het kader van de training Sourcing & Search waarin je in 2 trainingsdagen direct leert meer de juiste kandidaten te vinden en verleiden met een toegankelijke en kandidaatgerichte sourcingsaanpak.

Doorleren na het webinar?

Deze tweedaagse training is ideaal voor recruiters, intercedenten en Werving- & Selectieconsultants en HR-professionals. Professionals die nu moeite hebben met het bereiken van hun doelgroep en daarom ook meer moeten gaan ‘hunten’.

Sourcen is namelijk veel meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.
Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Kun jij je geschikte kandidaat niet vinden? Of kun jij hem simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Dan zul je meer moeten gaan ‘hunten’.

Inschrijven voor dit gratis webinar kan via deze link

Google Analytics voor Recruitment

Leer tijdens deze workshop je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen goed meetbaar te maken en je echte inzichten te halen uit pakketten als Google Analytics.

Meten en optimaliseren van de candidate experience met Google Analytics

De innovatieve ontwikkelingen binnen arbeidsmarktcommunicatie en -recruitment maken het mogelijk om steeds directer en persoonlijker met doelgroepen en potentiële kandidaten te communiceren. Maar vaak loop je tegen heel veel vragen aan zoals:

  • Hoe meet je of al je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen effect hebben?
  • Hoe haal je de meeste waarde uit pakketten als Google Analytics?
  • Hoe stuur je online marketing bureaus aan op resultaat?
  • Welke KPI en metrics gebruik je in weke fase van de candidate journey?
  • Wat is de belangrijkste data waar je naar moet kijken? En met welke frequentie?
  • Hoe zet je inzichten om in acties om je media inzet en werving site beter te laten renderen?

Dit zijn slechts een paar van de vragen die worden beantwoord in deze praktische workshop. Jeffrey Hamelink is een echte vakidioot en zijn kracht zit in het feit dat hij de materie van analyse en optimalisatie zo begrijpelijk uitlegt dat je er gelijk mee aan de slag wilt en kunt gaan.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.