Expert talk: Practical Agile Methodologies to realize your ​2021 business goals with your (remote) team

Presented by Jo Gelok – Change & Program Manager and owner of RedValue & our own expert Marjan Stoit – Sales & Recruitment Manager at Undutchables.

2021 is closing in. Despite the unpredictability of these times due to COVID pandemic, you are probably busy with your plans for 2021. But since everyone is still working remotely and this seems to stay this way for a large part of the new year it might seem challenging how to get everyone in your teams on board with the plans. These times require adaptiveness to continuously change and keeping up team spirit is key.

This webinar gives a practical overview of how you can use the agile philosophy for translating your 2021 plans and strategy to your teams working from home. Keeping up team spirit, togetherness and agility is key in these challenging times. By using Agile methodologies like Scrum and Kanban, this will support to keep focus on result or even accelerate reaching your objectives while keeping your people on involved and motivated

During this Webinar you will get an insight in how the Agile methodologies can support you in:

  • How to translate organizational objectives to practical steps which is understandable for your teams
  • How to prioritize projects and initiatives using backlog ordering.
  • How to make progress on structural changes even when day to day activities are busy and unpredictable.
  • How to keep track of progress and maintain connection in the team on the desired outcome.
  • How to manage expectations on results and keep stakeholders aligned

Program:

  • 10.00 Introduction
  • 10.05 Interactive Session
  • 10.50 Wrap-up and Q&A
  • 11.00 End

The webinar will be held via Zoom. You can register by clicking here.

How three recruitment teams are making their data work for them!

In this webinar, we share some essential building blocks for successfully using data in a recruitment environment.

During the webinar, we will interview three recruitment teams to understand how they are actually succeeding by working on these building blocks.

The program:

  • 10.30 Welcome and introduction by our host Maurice Coulier
  • 10:35 Presentation | Dirk Meeuws, COO & CTO, OnRecruit
  • 10:50 Interview #1| Steven Vastenhoud, Data & Intelligence Manager, Building Heroes
  • 11:00 Interview #2| Roy Treffers, Senior Marketeer, VNOM
  • 11:10 Interview #3| Egon Schilders, Resource Manager, Velde
  • 11:20 Q&A
  • 11.30 end

Webinar: vergroot de motivatie en betrokkenheid van je medewerkers

Word jij ook een Expert in Engagement?
✔ Je medewerkers motiveren en inspireren
✔ Leidinggeven écht leuk maken
✔ Betrokkenheid creëren binnen je team
✔ Medewerkers laten meebewegen
✔ Tevreden klanten via happy medewerkers

In 1 uur leren we je hoe je de productiviteit en betrokkenheid verhoogt van je medewerkers. Via tips en inzichten. Laat je inspireren. Jij luncht, wij praten. Ben je uitgegeten? Dan ga je als betere, meer bewuste manager de middag in. Klaar om je medewerkers te inspireren en motiveren. Sta jij open voor nieuwe inzichten om leidinggeven makkelijker te maken? Het geeft je de kans om eigenaarschap te ontwikkelen bij je team, zodat jij ook eens op tijd je laptop kan sluiten.

Webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Je bent misschien al aan de slag met de middellange en lange termijn? Of ben jij juist nu aan het werven om dadelijk die stap sneller vooruit te kunnen zetten? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt of die latente kandidaten maar niet in beweging komen? In alle gevallen is goede arbeidsmarktcommunicatie het antwoord. We gaan aan de slag met 10 concrete zaken die jij in 2021 zeker moet oppakken!

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 staat voor de deur. Tijd om de stand van zaken op te maken. Tijdens het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ houdt docent Martijn Hemminga je op dinsdag 8 december om 11 uur de spiegel voor. Kun jij ze alle 10 afvinken of moet je aan de slag middels 1 van de trainingen bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie?

Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige arbeidsmarktcommunicatie-aanpak. Docent Martijn Hemminga gaf al eerder webinars die je kunt terugvinden onder het kopje replays.

Aanmelden webinar

Meld via dit formulier aan voor het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ op 8 december.

Expert talk: “Quality of Life at Work & remote working!”

As a professional do you find it challenging to maintain your quality of life at work in the current context? What is the ideal balance between your own well-being and those of your colleagues?
The feeling of being isolated, disconnected or abandoned can appear and concern each of us. Knowing how to set good practices to avoid professional risk due to this fast move into remote work is precisely the goal of this interactive webinar. It is designed to benefit both managers and employees. To help you face this unique challenge, Undutchables is happy to welcome Sophie Grünfelder an international consultant and researcher in HR. She supports quality of work life, sustainable leadership and ways of developing a responsive management (top management and middle management). During the last months, Sophie Grünfelder helped several international teams (in The Benelux and France) to improve their remote-work skills and increase organizational resilience in the face of Covid-19. She teaches e-leadership and full-remote-work management methods to both academics and professionals.

During this webinar, she will answer practical questions from participants and offer tips around the following topics:

  • How to work well on your own remotely, preserving a good quality of work-private life balance ?
  • How to collaborate well remotely with the rest of your team, paying individual attention to efficiency and well-being ?
  • How to manage your team remotely, harmonize & coordinate each team member with a tailored approach – including management of employees’ distress (signals & solutions)?
  • How to (e-)meet effectively respecting everyone’s expectations and promoting collective satisfaction?

Virtual Onboard Week

Join Tony De Graaf, Director of Hiring Success at SmartRecruiters on the Virtual Stage of Onboard Week as he will be talking about how “You Are Who You Hire” and how to develop the best Hiring Success strategy to transform your TA function from a “cost center” to a “difference maker”.

Webinar Wednesday: What’s next? – De kracht van video in de remote candidate journey

Nu vrijwel ieder interview online is… hoe kan ik verder nog met video recruitment het verschil maken in een remote candidate journey? In 2020 werd video recruitment ineens mainstream. Sollicitatiegesprekken vinden massaal online plaats. Veel recruiters en hiring managers ervaren dagelijks de voordelen van een video gesteund proces: het is efficiënt, vereist minder planning en al helemaal geen reistijd. Maar hoe zorg je ervoor dat je recruitment proces nog steeds wel leuk, fair en persoonlijk blijft? Hoe onderscheid je je van de concurrentie die inmiddels vast ook oplossingen voor remote hiring heeft gevonden? Tijdens het Webinar Wednesday ‪op 19 mei 2021 vertelt Walter Hueber, CEO bij de video recruitment experts van Cammio, hoe je de uitdrukkingskracht van video in de gehele talent journey voor je kunt laten werken. Je leert verder te kijken dan alleen (live) interviews.

In deze sessie komt onder meer aan bod:

  • Waarom videos de talent journey persoonlijker en fairer maken.
  • Hoe video recruitment het verschil kan maken bij het vinden van een ideale match.
  • Hoe je vrijwel alle touchpoints in jouw talent journey kunt upgraden met video.

Alvast een voorproefje? Lees dan hier het interview met Walter Hueber.

Schrijf je hieronder in voor het gratis Webinar Wednesday van 19 mei 2021:

Webinar “5 tips voor het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation”

Leuk dat jij interesse hebt in het gratis webinar “5 tips voor het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation” op donderdag 22 oktober om 10:00 uur.

Tijdens dit webinar nemen Caroline Pols en Rene Bolier, docenten van de Tweedaagse Recruitment Marketing Automation opleiding bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, je mee in de wondere wereld van Recruitment Marketing Automation – RMA. De arbeidsmarkt veranderd en daarmee ook de impact op het vak als (recruitment) marketeer. Een vakgebied dat vaak onder de recruitment, marketing en/of arbeidsmarktcommunicatie afdeling valt. De docenten geven jou een voorproefje op de Tweedaagse Recruitment Marketing Automation opleiding met daarbij alvast een kijkje op de arbeidsmarkt van nu en in de toekomst en hoe je nu met een 5-tal tips aan de slag kan gaan met het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation.

De insteek is praktisch en inspirerend, zodat je ook na het volgen van dit webinar een aantal relevante take-aways meeneemt. Gericht op iedere professional die zichzelf en zijn/haar bedrijf voortdurend wil blijven ontwikkelen en zich op een onderscheidende manier en innovatieve manier in de markt wil zetten.

Lees er meer over en schrijf je hier in voor het gratis webinar van 22 oktober

IndeedWorks

Recruitment zal sinds 2020 waarschijnlijk nooit meer hetzelfde zijn. De manier waarop we met elkaar werken verandert. We werken vaker op afstand, technologie speelt een cruciale rol en prioriteiten verschuiven. Verbinding en voldoening zijn belangrijker dan ooit. Voor HR en recruitment levert dit de nodige uitdagingen op. Want hoe trek je ook in deze bijzondere tijden de juiste mensen aan? Hoe word je top-of-mind bij kandidaten en verbind je talent met jouw organisatie als je elkaar niet (altijd) persoonlijk kunt ontmoeten?

In dit online event delen we ervaringen en gaan we op zoek naar antwoorden. We laten zien hoe je in deze continu veranderende wereld toch de juiste medewerkers kunt blijven aantrekken, stimuleren en behouden. Je ontdekt hoe je ook op afstand een indrukwekkende candidate journey biedt en een toekomstbestendige recruitmentstrategie inricht. En we geven tips om de medewerkerstevredenheid te vergroten, zodat waardevol talent graag bij je blijft werken.

Als klap op de vuurpijl laat illusionist Victor Mids zien hoe je met onvervalste Mindf*cks het brein van je doelgroep beïnvloedt.

Na afloop bruis je van de inspiratie om dit alles toe te passen in je eigen recruitmentstrategie.

Webinar Wednesday: Optimaal gebruik van WhatsApp in je Recruitmentproces

Goede recruitment marketing is niet meer weg te denken uit het recruitmentlandschap. Net zo min als WhatsApp is weg te denken uit het dagelijkse leven. Bastiaan Brans van OTYS en Luuk van Neerven van Joboti brengen deze twee werelden bij elkaar in dit interactieve webinar. Zij gaan in op de verschillende toepassingsmogelijkheden van WhatsApp in de recruitment in combinatie met een geïntegreerd ATS systeem. Denk verder dan enkel solliciteren met WhatsApp. Wat dacht je van het automatisch opvragen van beschikbaarheid? Het plannen van een intakegesprek? Schuif woensdag 18 november vrijblijvend aan en leer meer over optimaal gebruik van WhatsApp in je recruitmentproces.

Schrijf je hieronder in voor het gratis Webinar Wednesday webinar van 18 november

Webinar Structurele instroom: de invloed van een social campagne

Al je toekomstige medewerkers zijn te vinden op platforms als LinkedIn, Facebook, Snapchat, YouTube en Instagram. Social media is daarom dé manier om jouw doelgroep te bereiken. Bijvoorbeeld met een employer branding campagne, doelgroepcampagne of jobmarketing. Maar waar te beginnen? Welk verhaal ga je vertellen? En hoe bereikt dit verhaal jouw doelgroep?

In dit Webinar geven Kim Lokhorst – Social Media Expert bij Brockmeyer –, Lindy Hage en Marleen Starrenburg – Interim Recruitment Marketing Specialisten bij YOBZ – jou handvatten om aan de slag te gaan met een unieke social recruitmentcampagne!

Na het volgen van deze webinar heb jij het antwoord op o.a. deze vragen:

  • Hoe bereid ik mijn campagne voor?
  • Hoe ontwikkel ik een onderscheidend conceptverhaal?
  • Hoe richt ik mijn campagne in m.b.v. het AIDA model?
  • Hoe analyseer ik de data uit de campagne?

Webinar: Google for Jobs – Opfriscurcus

Monsterboard is officieel Google lanceringspartner en heeft aan de achterkant nauw samengewerkt met het Google tech team.

In dit gratis webinar gaan we dieper in op hoe Google For Jobs het reruitmentlandschap zal veranderen en geven we je een stappenplan zodat je weet wat je moet doen zodat jouw vacatures ook profiteren van extra zichtbaarheid.

Sprekers tijdens het webinar:
Mark Teerink – Customer Experience Specialist (Monsterboard)
Bastiaan Vercouteren – SEO specialist (Blogkracht)

De volgende onderwerpen zullen aan de orde komen:
* Wat is de Google Job Search Experience?
* Welke vacatures toont Google?
* Hoe kun je je zichtbaarheid vergroten?
* Stappenplan Google Job Search Experience