Online masterclass arbeidsmarktcommunicatie

Tijdens deze online masterclass leer je het verschil te maken met arbeidsmarktcommunicatie. Van doelgroepgerichte werving adviezen, tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

In een dag alles over Arbeidsmarktcommunicatie

Natuurlijk kan de masterclass Arbeidsmarktcommunicatie als gevolg van het coronavirus offline geen doorgang vinden. Om onze klanten toch te kunnen voorzien van de kennis en informatie waarnaar zij op zoek zijn, wordt er hard gewerkt aan het omzetten van de masterclass naar een besloten Live Stream. Inschrijven is dus gewoon mogelijk en we gaan er met elkaar een mooie dag van maken. Het allerbelangrijkste is natuurlijk om met zijn allen het coronavirus zo snel mogelijk in te dammen en gezond te blijven. Meer informatie volgt spoedig op deze pagina.

Je verkent in een sneltreinvaart in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.

Combikorting

De masterclass arbeidsmarktcommunicatie leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-amc1.*

Welke Arbeidsmarktcommunicatie opleiding sluit het beste aan op mijn wensen?

Vind je het lastig te bepalen welke van de drie arbeidsmarktcommunicatie opleidingen die wij aanbieden, het beste aansluit op jouw wensen? Neem dan contact met ons op voor opleidingsadvies.

Programma

Het programma begint om 11.00 uur. Om 17.00 uur wordt de masterclass afgesloten. We werken met een online-schema van 3 blokken van 1,5 uur, met pauzes daartussen. Per blok behandelen we een onderwerp, waarbij we zorgen voor genoeg afwisseling, interactie en inspiratie. Want we gaan natuurlijk niet 1,5 uur naar een scherm zitten kijken ;).

Blok 1: 11.00 – 12.30 uur

Welkom en korte kennismaking
We doen een voorstelronde, waarin iedere deelnemer ook zijn/haar arbeidsmarktcommunicatie-situatie schetst.

Essentie van arbeidsmarktcommunicatie
Wat is arbeidsmarktcommunicatie? Hoe verhoudt het zich tot HRM, Recruitment en Communicatie? Welke arbeidsmarktcommunicatie doelstellingen zijn er?

Werving
Arbeidsmarktcommunicatie is het vliegwiel van werving. Hoe optimaliseer je de werving met onder meer persona’s, doelgroepgericht denken en de juiste media- en middelenmix?

Blok 2 – 13.30 – 15.00 uur

Employee relationship management
Social media, referral recruitment en talentpools. Zomaar wat voorbeelden van ‘employee relationship management’, een strategie die steeds belangrijker wordt binnen arbeidsmarktcommunicatie. Ontdek de kracht van deze strategie, zie de mogelijkheden en leer waar je op moet letten als je hiermee aan de slag gaat.

Employer branding
Een goede werkgeverspositionering en employer branding helpen jouw merk in de arbeidsmarkt te zetten. Maar hoe kom je tot een goede werkgeverspositionering en wat is employer branding nu eigenlijk echt? In dit onderdeel leer je welke stappen je zet om op de juiste manier met je werkgeversmerk aan de slag te gaan.

Blok 3 – 15.30 – 17.00 uur

Arbeidsmarktcommunicatiestrategie
Als afsluiter van de dag staan we stil bij hoe je arbeidsmarktcommunicatie strategisch kunt benaderen en hoe je de eerder besproken onderwerpen optimaal kunt samenvoegen in een arbeidsmarktcommunicatieplan.

 Vragen en afronding
De mogelijkheid om vragen over arbeidsmarktcommunicatie voor te leggen aan de docent(en) en collega-deelnemers. Dat kan natuurlijk de hele dag, maar aan het eind van de dag staan we hier nog extra bij stil.

Aan het eind van de dag heb je veel theorie en praktijkvoorbeelden langs zien komen. Hiermee kan je de dag erna vol inspiratie aan de slag met je eigen arbeidsmarktcommunicatie.

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.