Op straat, in de bus, zittend op bankjes: iedereen draagt tegenwoordig koptelefoons of oortjes. Podcasts zijn populairder dan ooit en ook Spotify doet het goed. We hebben het veel over video in recruitment, maar vergeet vooral ook audio niet.
Audio tag
Dit kan namelijk ook een manier zijn om je employer brand uit te dragen. Denk aan het sponsoren van een podcast, een playlist aanmaken op Spotify of video’s: allemaal mogelijkheden om een zogeheten audio tag te gebruiken. Dat is een kenmerkend geluid die zo klein zijn is je hem nauwelijks opmerkt, maar toch heel kenmerkend kan zijn. Zo heb je de begintune van Netflix, de ringtone van Nokia en het opstartdeuntje van Windows 95. Het zijn krachtige manieren om herkend te worden zonder dat het voelt als adverteren.
Het is een krachtige manier om herkend te worden
Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Speel met verschillende instrumenten of een geluid dat te maken heeft met jouw bedrijf (zoals een machinegeluid in een fabriek) en zet de mensen in die ook de video’s maken. Heb je een goede gevonden? Laat het ons vooral weten!
Zelf een leuk idee voor Funny Friday?
Elke vrijdag eindigen we met lichte voet op Werf& met de rubriek Funny Friday. Heb jij een leuk idee? Laat het ons weten!