Gem. leestijd 3 min  1100x gelezen

Geïntegreerde Employer Branding Campagne (Allen & Overy)

Werf& Nieuwsbrief

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geïntegreerde Employer Branding Campagne (Allen & Overy)

Alles wat onze medewerkers bijzonder maakt en inspireert zit vervat in de zin ‘Embrace the Unexpected’. Een zeer wervende én zelf-selecterende amc campagne Lees de hele case van Allen & Overy die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards.

Case Allen & Overy

Omschrijving van de case

Om haar ambities te realiseren is een sterke positie bij talentvolle juristen vitaal. Met deze nieuwe employer branding strategie en –campagne wil Allen & Overy haar verhaal als werkgever goed vertellen en open staan voor ontmoetingen met talentvolle juristen (in spe). De doelstellingen zijn tweeledig: reputatie en recruitment. De nieuwe campagne draagt bij aan het bevestigen en verrijken van de reputatie van Allen & Overy. Het campagnethema ‘Embrace the unexpected’ staat voor onze mentaliteit als ‘most advanced law firm’: lef, open minded, vernieuwend en creatief. De dynamiek in de wereld neemt toe. Wij benaderen deze ontwikkelingen proactief en positief en laten hiermee ons leiderschap op het vlak van innovatie zien. Waar veel organisaties huiverig zijn voor veranderingen, zeggen wij: ‘omarm ze’. Allen & Overy wil haar status als toonaangevend en innovatief advocatenkantoor bevestigen. Stijlvol, met beelden en vormen die eigentijdse klasse uitstralen en persoonlijk door echte verhalen van medewerkers, waardoor het kantoor je een blik naar binnen gunt. Verhalen over een inspirerend speelveld voor persoonlijke en professionele groei en ontwikkeling, die je meenemen in de passie voor ons vak en betekenisvol werk voor (internationale) cliënten en de wereld om ons heen. En over vrijheid, jezelf zijn en de lol van intensief samenwerken in hechte teams met eigenzinnige collega’s.

Vanuit recruitment perspectief spreken we kandidaten aan die passen bij het niveau van Allen & Overy. De campagne is daarmee ook ‘zelf-selecterend’. We richten op een voor ons kantoor aantrekkelijke groep studenten en ervaren medewerkers en zetten ze aan tot het bezoeken van onze website. Daar informeren we over ons kantoor, stage-mogelijkheden en business-courses, en inspireren de doelgroep om met ons in gesprek te gaan. Onze recruitmentdoelstellingen zijn vooral kwalitatief; we spreken mensen aan die zich net als Allen & Overy laten uitdagen door de dynamiek en veranderingen om ons heen.

0518.00.018-adv-210x297_sophie

Wat was de impact van de case?

De campagne is sinds november 2015 live. Dat is uiteraard nog erg kort om aan te geven of we alle doelstellingen behalen, maar er zijn al significante resultaten (en dit zonder een noemenswaardige externe campagne).

Intern heeft de nieuwe strategie geleid tot sterke betrokkenheid bij recruitment en begeleiding van nieuw talent. Het heeft ons geïnspireerd om nadrukkelijker dan voorheen ons zelf naar buiten te laten zien, en een positie in te nemen op de social media. Daarnaast prikkelt het thema ’embrace the unexpected’ telkens weer om extra stappen te zetten in het creatiever, opener en verrassender in gesprek te gaan met talent.

De waardering van de website kunnen we aflezen aan reacties van bezoekende studenten, die de schoonheid en duidelijkheid van de website roemen. We zien een toename in traffic ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar van 20%. Het aantal deelnemers van onze inhouse kennismakingsevents stijgt, evenals de traffic en de duur van het verblijf op onze website. Het aantal volgers en het bereik op onze social mediakanalen stijgt gestaag en we zien een groei van het aantal gekwalificeerde sollicitanten. In het meest recente Memory onderzoek kwamen we ‘met stip’ binnen in de top 3 favoriete werkgevers binnen de advocatuur en we hebben recent de 1e prijs met een advertentie uit de campagne gewonnen en 2e plaats voor onze website bij de 2016 NJC awards.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De campagne brengt de kwaliteit en de veelzijdigheid van ons kantoor stijlvol, onderscheidend en effectief in beeld, vooral door de inspirerende verhalen van onze eigen mensen. Dit draagt bij aan de trots en waardering van eigen medewerkers. ‘Embrace the unexpected’ helpt ze ambassadeur te zijn van kantoor en ons verhaal duidelijk uit te dragen. De website ademt in alles A&O en voelt als ons digitale ‘thuis’. Kandidaten maken op een toegankelijke manier kennis met één van de meest toonaangevende advocatenkantoren in Nederland. Het is een bewijs van de kracht van beeld bij het overbrengen van het Allen & Overy merkgevoel. We zien de website als voorbode van een nieuwe generatie websites, die de bezoeker meenemen in het merk, laten reflecteren op wie ze zijn en wat ze zoeken, en te inspireren een volgende stap in de dialoog te zetten (of niet!). Een website die alleen van ons kan zijn, onvervreemdbaar eigen, een homebase. Geen copy-paste format, eigen signatuur en daarmee one of a kind.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Allen & Overy: Martine Brouwer-‘t Hart, Manon van der Meer, Heleen Vlek, Diana Spiering
ARA: Mike Demelinne, Ton Rodenburg, Helmut Vleugels, Lon de Grunt, Jan-Dick Bijersbergen, Rob Jacobs,

Ook kans maken op een Werf& Award?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners