Google Analytics, de gratis dienst voor webstatistieken van Google, verbetert en verbreedt haar diensten. Onder de nieuwe functionaliteiten zijn onder andere de mogelijkheid om specifieke rapportages te genereren, betere manieren om bezoekerssegmenten onder de loep te nemen, de mogelijkheid om AdSense te volgen en te meten binnen Google Analytics, de introductie van bewegende ‘bubble charts’, verbeteringen in de gebruikersinterface en binnenkort ook de toevoeging van een API. Hier onder zijn de nieuwe functionaliteiten nader beschreven:Specifieke rapportages: Hiermee kan men rapportages creëren vanuit alle beschikbare data (zoals pageviews, locatie, waar de bezoeker vandaan komt, mensen die een reactie hebben achtergelaten) en deze gebruiken als de X en Y coördinaten van een grafiek.Segmenteren van bezoekers: Hiermee kunnen specifieke analyses worden gemaakt van de bezoekers van je website. Denk aan bezoekers die langer dan twee minuten gebleven zijn, die afkomstig zijn van een specifieke website of die een reactie hebben achtergelaten of een combinatie van verschillende factoren.Integratie met AdSense: Het is nu al mogelijk om na te gaan hoe je AdWords campagnes invloed hebben op de traffic die naar de site gaat en nu kan ook data worden bekeken van je AdSense account. In combinatie met de data van Google Analytics levert dit nieuwe inzichten op; niet alleen met betrekking tot welke ads het het beste doen, maar ook vanuit welke site.API: Binnenkort wordt aan Google Analytics een Aplication Programming Interface (API) gekoppeld. Daardoor kunnen ontwikkelaars alle data van Google Analytics gebruiken op andere websites, tools, widgets of mobiele applicaties.‘Bubble Charts’: Met deze bewegende grafieken kan men data visueel weergeven over vijf dimensies (de X-as, de Y-as, de kleur van de ‘bubble’, de grote van de ‘bubble’ en de positie in de tijd). Hiermee kan men dus visueel maken wat er gebeurt met de belangrijkste meeteenheden van de website.Veranderingen in de gebruikersinterface: Behalve wat visuele aanpassingen is de grootste verandering te vinden in het management dashboard. Het is nu mogelijk om trends over meerdere websites tegelijk te bekijken, als deze ten minste allen gebruik maken van Google Analytics. Op Techcrunch en Youtube zijn video’s te vinden met meer informatie over de nieuwe functionaliteiten.
Google Analytics verbeterd
Redactie Op 24 oktober 2008
Gem. leestijd 2 min 1252x gelezen
Tags:
Baanwisselaars
05/09/2024 ·
< 1 minuut Natasja Henkens: Recruitmentspecialist TimetoHire
Baanwisselaars
04/09/2024 ·
< 1 minuut Mathilda van Delden: Recruitment Specialist
Nieuws
03/09/2024 ·
3 min Slimmer, eerlijker en inclusiever werven met A.I. in recruitment:...
Baanwisselaars
03/09/2024 ·
< 1 minuut Dorien Wolff: Operations Director Independent Recruiters
Nieuws
06/09/2024 ·
6 min Pre-skilling als antwoord op de snel veranderende arbeidsmarkt: w...
Nieuws
06/09/2024 ·
4 min Wervingsstrategieën voor Gen Z: Een diepgaande blik met Kevin va...
Events
06/09/2024 ·
4 min Piet Fortuin (CNV): ‘Aan de onderkant van de arbeidsmarkt i...
Data Donderdag
05/09/2024 ·
3 min Het Rijk is nog altijd de meest favoriete werkgever onder hbo-stu...
Nieuws
03/09/2024 ·
3 min