‘Grote wervingactie’ Deventer Ziekenhuis vooral dankzij de pers

Peter Boerman Op 11 januari 2015
Gem. leestijd 2 min 1911x gelezen
Deel dit artikel:
‘Grote wervingactie’ Deventer Ziekenhuis vooral dankzij de pers

Het Deventer Ziekenhuis is naar eigen zeggen een ‘grote wervingsactie’ gestart voor nieuwe verpleegkundigen.

Het ziekenhuis telt op dit moment 10 vacatures. ‘In tegenstelling tot eerdere verwachtingen komen er niet minder, maar juist meer mensen naar ons ziekenhuis’, verklaart woordvoerder Rob van Putten de behoefte aan extra personeel.

Zuinig begroot

En dat terwijl er voor 2014 juist zuinig begroot was. Voor 2015 zijn de verwachtingen daarom bijgesteld en nieuwe planningen gemaakt. Dat maakt dat er momenteel 10 vacatures zijn die moeten worden ingevuld. ‘De werkelijke vraag naar nieuw personeel was nog groter, maar is voor een deel ingevuld met verpleegkundigen die zijn afgestudeerd’, zegt Van Putten. Hij verwacht dat het vullen van de vacatures op dit moment geen probleem zal zijn. ‘De arbeidsmarkt is redelijk gunstig en we bieden een prima werkomgeving en een baan met veel vrijheid.’

Vooral de media helpen mee

Hoe die ‘grote wervingsactie’ er dan vervolgens uitziet? Dat is wat onduidelijk. Vooralsnog lijkt het alsof één persbericht al voldoende is om heel wat reuring te krijgen. RTV Oost pikte het bericht namelijk al op, de regionale krant De Stentor, zorgmagazine Skipr, lokaal huis-aan-huisblad Deventer Post, en zelfs Omroep Zeeland ruimde er ruimte voor in op zijn website. En nu dus ook Werf&. Terwijl op de werkenbij-pagina van het ziekenhuis nauwelijks iets van een campagne of speciale actie te merken valt.

Stormen

Het is campagnevoeren anno 2015, zullen we maar zeggen. Eén bericht de wereld in slingeren, en dan vervolgens rustig afwachten of het gaat stormen. En dat terwijl het Deventer Ziekenhuis voor haar arbeidsmarktcommunicatie al jaren een samenwerking heeft met het Holtense bureau Youniq Creative, dat onder meer de karakters Dayzee en Dave voor het ziekenhuis verzon, die zelfs in een bioscoopreclame opdoken. De tijden in de zorg zijn blijkbaar veranderd: nu wordt een enkel persbericht immers al als ‘grote wervingsactie’ gezien.

 

 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners