Met onder meer GoPro-camera’s, een speciaal gemaakte stand voor de Nationale Carrièrebeurs, en een campagne waarin eigen medewerkers de hoofdrol spelen, probeert de Antea Group de schaarse technici en adviseurs aan zich te binden.
Sinds januari heeft de Antea Group (voorheen bekend als Oranjewoud), daarvoor de ‘Echt Knap’-campagne in het leven geroepen. Een campagne die werkt, aldus Grietje Kuipers, senior HR-adviseur bij de Antea Group. ‘We hebben al een flinke stijging aan volgers op onze social media en open sollicitaties en dergelijke. Dus de campagne is nu al succesvol.’
Binden en neerzetten
De landelijke arbeidsmarktcampagne is volgens Kuipers bedoeld om ‘enerzijds nieuw talent aan ons te binden en anderzijds om onze nieuwe naam nog wat steviger in de arbeidsmarkt neer te zetten.’ In de campagne spelen de eigen medewerkers de hoofdrol. ‘Ze staan in de spotlights en laten zien dat je bij Antea Group werkt aan interessante en uitdagende projecten.’
Prominente rollen
Zo zijn er al prominente rollen te zien van de de 30-jarige Jelle Gerbrandy en de 38-jarige Susan Eggink (zie filmpje hieronder), die alles weet van brandveiligheid.
Het is steeds lastiger om hoogopgeleide technici en adviseurs te vinden, merken ze bij Antea Group. De vraag is groter dan het aanbod. Vandaar de campagne, zegt HR-directeur Doreth Lau: ‘Hierin laten we zien dat we een mooi bedrijf hebben om voor te werken: je bent betrokken bij interessante, uitdagende projecten. En je krijgt bij ons de ruimte om jezelf te ontwikkelen en gericht aan je carrière te bouwen.’
Business course
De campagne van de Antea Group is in december al voor het eerst ingezet, bij de werving voor een business course, vertelt Kuipers. En bepaald niet zonder resultaat, zegt ze. ‘Uit de 150 reacties hebben 27 kandidaten gekozen en met hen twee dagen op een project gezeten om uitgebreid kennis te maken; dit heeft geresulteerd in een aanname van 10 nieuwe, jonge collega’s.’
Carrièrebeurs
‘Op dit moment zitten we in de voorbereiding voor onze deelname aan de Nationale Carrièrebeurs. Op zich misschien één van de vele beurzen waar we aan deelnemen, maar wel de eerste met de op maat gemaakte ‘Echt Knap’-stand . Op de beurs gaan we onze potentials scouten en op de foto zetten in een project dat hen aanspreekt. En de eerste contacten leggen voor een succesvol vervolg natuurlijk!’
GoPro
Beeld is erg belangrijk in de campagne, zegt Kuipers. Laten zien waar het bedrijf voor staat moet potentiële arbeidskrachten over de streep trekken. ‘Zo zijn we bezig om de campagnebeelden uit te breiden met fotoshoots op de projecten. En daarnaast gaan medewerkers met GoPro-camera’s op pad om zelf (en zichzelf) te fotograferen wat voor werk zijn doen en waar zij trots op zijn. Deze komen ook op de site terug.’
Lees ook over andere campagnes voor technici:
- Vette techniek bij Defensie moet sollicitanten overtuigen
- Hoe Maersk via Facebook 600 procent meer sollicitanten kreeg