Werf& met mystery guests op Sp!ts carreer event

Redactie Op 26 februari 2008
Gem. leestijd 2 min 3398x gelezen
Deel dit artikel:

Sp!ts Career Event 2008/Foto: HLP images / Hans LebbeEen Porsche, mini-casino, cocktailbar – werkgevers doen er alles aan om op het Sp!ts carreer event van 22 en 23 februari bij werkzoekenden in de smaak te vallen. Maar werkt het? Nee, zeggen studenten. Uiteindelijk gaat het erom hoe overtuigend de recruiter op de stand is.

Werf& trok met vijf mystery guests over het Sp!ts carreer event. De studenten beoordeelden dertig werkgevers. Iedere werkgever werd twee keer bezocht, door twee verschillende (laatstejaars) studenten.
Dat levert interessante beoordelingen op. Het bedrijf ‘Maandag’ dat momenteel een miljoenencampagne voert op televisie, kreeg bijvoorbeeld een vier. ‘Totaal geen informatie. Snel praatje. Niet overtuigend’, oordeelt onze mystery guest.
Onverwachts positieve oordelen vallen er ook. Onze mystery guest Linda, laatstejaars rechtenstudente: ‘Ik wil een baan met maatschappelijk nut. Over het bedrijf Allianz had ik nog nooit nagedacht. Maar de recruiter wist me ervan te overtuigen dat je in de functie van juridisch adviseur helemaal niet commercieel bezig bent. Dat is toch wel interessant.’

Wil je meer weten over de uitkomsten van het onderzoek? Op 16 april verschijnt Werf&1. Daarin lees je niet alleen de uitgebreide beoordelingen van onze mystery guests, maar ook de uitkomsten van een enquête waarin werkzoekenden tot 45 jaar hun laatste sollicitatiegesprekken beoordelen. Klik hier voor een (proef)abonnement.

Sp!ts career Event 2008/Foto: HLP images / Hans Lebbe
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners