Gem. leestijd 3 min  20x gelezen

Hoe Thijs Zonneveld de kandidaten bij Flynth naar binnen probeert te fietsen

Als je een wielerploeg sponsort, met daarin Nederlands bekendste wielerjournalist, waarom zou je die dan ook niet inschakelen voor jouw employer branding? Accountantskantoor Flynth deed het recent. Hoe pakte die koers uit?

Het artikel gaat hieronder verder.

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw ...

Bekijk event
Lees meer over Masterclass Employer branding
Hoe Thijs Zonneveld de kandidaten bij Flynth naar binnen probeert te fietsen

Stel: je bent sponsor van een bekende wielerploeg. En stel: je wilt een enthousiaste employer branding-campagne maken. Dan is de optelsom natuurlijk snel gemaakt. Net als de woordgrappen. Zoals ‘het interviewen van koplopers’ over ‘de koers van hun carrière’, en verschillende etappes langs alle vestigingen. Bij Flynth adviseurs en accountants schakelen ze gewoon naar de hoogste versnelling, en zetten ze een heuse Tour de Flynth op. Alles om maar de juiste kandidaten naar binnen te fietsen, zo kun je het samenvatten.

Thijs Zonneveld, waarschijnlijk de bekendste wielerjournalist van Nederland, onder meer vanwege zijn plannen om in Flevoland een berg aan te leggen, en zelf tot dit jaar profwielrenner, klom er graag nog eens voor in het zadel. Je ziet hem fietsen door de polder, maar vooral ook medewerkers van het kantoor door het hele land interviewen. ‘Een belangrijk thema in deze campagne is dat Flynth altijd dichtbij is, met altijd collega’s in de buurt die jou verder kunnen helpen’, aldus junior adviseur arbeidsmarktcommunicatie Ilse Bevelander. ‘En wie kan dat beter laten zien dan Thijs, die op z’n fiets langs verschillende Flynth-locaties rijdt?’

BEAT Cycling Club

Zonneveld is sportief directeur van BEAT Cycling, een unieke wielerclub waarin amateurfietsers, fans en profs samen één club vormen en waarvan het accountantskantoor sponsor is. Hij is verder onder meer bekend als tafelheer bij het tv-programma De Avondetappe en als co-commentator/analist bij Eurosport en NOS Studio Sport. Van 2013 tot en met 2017 was hij ook koersdirecteur van de Arnhem-Veenendaal Classic. Ook maakt hij al jaren een periodieke wielerpodcast: eerst In het wiel, nu In de waaier.

Zonneveld is sportief directeur van BEAT Cycling, een unieke wielerclub waarin amateurs, fans en profs samen één club vormen.

Met name rond de veelbesproken Vuelta deze week liet hij weer veelvuldig van zich horen, onder meer over de ongezonde afhankelijkheid van sponsoring in het wielervak, en het fenomeen sportswashing: een slechte of beschadigde reputatie van sponsoren ‘witwassen’ of ‘oppoetsen’ door deelname aan legitieme sporten.

Van dit soort perikelen is echter allemaal geen sprake in de nieuwe wervingsfilm voor Flynth, die samen met onder meer Workstuff Employer Branding is ontwikkeld. ‘Deze samenwerking met BEAT Cycling Club is niet alleen logisch vanwege ons sponsorship, maar het past ook bij de aandacht die wij hebben voor vitaliteit’, stelt voormalig senior campus recruiter Bevelander. ‘Want werken bij Flynth betekent niet alleen impact maken voor ondernemers, maar ook aandacht voor jezelf, jouw ontwikkeling en je gezondheid.’

Flynth staat achter je

Het is trouwens al de tweede keer binnen 1 jaar dat het accountantskantoor deze rubriek siert. In oktober vorig jaar ging namelijk al de EVP-campagne Flynth staat achter je live, waarin destijds met name eigen medewerkers de hoofdrol speelden. Die koers is met de huidige nieuwe campagne niet verlaten, maar eerder uitgebouwd. Het overkoepelende thema is immers nog altijd prominent op bijvoorbeeld de werkenbij-site terug te vinden, waar je overigens ook kunt lezen over de samenwerkingen die ze hebben met onder meer Equalture en Stichting Guruz.

Ook de fiets is trouwens een thema dat vaker terugkomt bij het ongeveer 2.000 medewerkers tellende Flynth. Zo voerde het kantoor eerder dit jaar een referralcampagne, waarbij medewerkers niet alleen een aanbrengpremie in het vooruitzicht gesteld kregen, maar ook een speciale Flynth-fiets konden winnen. ‘Met deze interne campagne is er niet alleen weer aandacht gekomen voor referral, maar dragen we ook bij aan de vitaliteit van onze collega’s. De winnaar mocht zelf kiezen welk type fiets het beste bij hem/ haar past, of dat nou een stadsfiets, racefiets of mountainbike is’, aldus HR-manager Ingrid van Gelder.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

Meer informatie