Hoe wordt elke recruitmentsite mobile first?

Peter Boerman Op 01 mei 2014 Gem. leestijd 2 min1811x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe wordt elke recruitmentsite mobile first?

Minimaal 25 procent van het bezoek op recruitmentsites komt tegenwoordig van mobiele devices.

Kandidaten checken Facebook en Twitter steeds vaker in de trein, onderweg, of gewoon thuis op smartphone of tablet. LinkedIn, om een ander voorbeeld te noemen, kende eind 2011 nog maar 15 procent mobiel bezoek, een jaar later was dat gegroeid naar 29 procent en eind vorig jaar al naar 38 procent.

De meerderheid vertrekt

Toch zijn er nog maar weinig recruitmentsites die echt goed functioneren op een mobiele telefoon, noch in Nederland, noch in de rest van de wereld. Het niveau is zeer laag, kopte Adformatie bijvoorbeeld, op basis van het 123mobile event van 2013. De meeste sites hebben geen aparte mobiele site of responsive website. Hierdoor vertrekt de meerderheid van je bezoekers dus weer van je site als ze er via hun mobiel komen. Zonde dus.

Andere mindset

Dit terwijl het ontwerpen met mobiel in het achterhoofd niet eens zo heel moeilijk is. Sterker nog, als het goed gebeurt, wordt ook de gewone site er beter van. Het moet alleen gebeuren met een andere mindset. Daarom organiseert Digitaal-Werven op 8 mei de workshop Elke Recruitmentsite Mobile First, in samenwerking met ontwerpbureau Angi Studio, het bedrijf van Digitaal Werven-jurylid Anouschka Scholten.

Mobile First

In deze workshop wordt, na een kleine inleiding over mobiel en mobiele sites, in kleine groepjes gewerkt om voor een site daadwerkelijk, op papier, te schetsen hoe een goede mobiele recruitmentsite eruitziet. Deelnemers krijgen daardoor inzicht in de dagelijkse praktijk van ontwerpen voor kleine schermen en welke mogelijk oplossingen er zijn om hiermee aan de slag te gaan.

Inschrijven?

Klik hier voor meer informatie en inschrijven voor deze workshop, die 8 mei plaatsvindt in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Beeld via Flickr.com

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Pro Contact
Ravecruitment
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
ToTalent.eu
WBNRS