Hoe Zorgpartners in hun nieuwe campagne het thuisgevoel centraal zet

Deze week ging de nieuwe arbeidsmarktcampagne van Zorgpartners Midden-Holland van start. In video’s wil de organisatie vooral een thuisgevoel uitstralen. Hoe heeft dat zo vorm gekregen?

Peter Boerman Op 10 april 2024
Gem. leestijd 2 min 171x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe Zorgpartners in hun nieuwe campagne het thuisgevoel centraal zet

Bij een zorgcentrum of verpleeghuis denk je misschien aan een omgeving die niet als ‘thuis’ voelt. Is dat dan wel een fijne werkplek? Zorgpartners Midden-Holland wil met een nieuwe campagne duidelijk maken dat dit bij de ouderenzorgorganisatie absoluut wel het geval is, in de hoop zo meer personeel te overtuigen voor hen te kiezen.

‘Veel medewerkers wonen al hun hele leven in de buurt. Vaak hebben hun ouders op dezelfde plek gewerkt of hun opa of oma heeft er gewoond.’

Of je er nu woont, je oude moeder bezoekt of werkt: je voelt je thuis bij Zorgpartners. Dat is de boodschap die de merkfilm neerzet, die als aftrap voor de campagne geldt. Hierin geven medewerkers, cliënten en mantelzorgers antwoord op de vraag: ‘Wat betekent thuis voor jou?’ Een reclamepraatje is het zeker niet, benadrukt Bas Velthuis, die namens Café Society de campagne mede vormgaf. ‘Veel medewerkers wonen al hun hele leven in de buurt. Vaak hebben hun ouders op dezelfde plek gewerkt of heeft hun opa of oma er gewoond.’

Lokale kracht

Om die lokale kracht te onderstrepen, heeft elk onderdeel van Zorgpartners – van de 13 zorgcentra tot thuiszorg en Volledig Pakket Thuis en van behandeling tot flexbureau en servicebureau – in de campagne z’n eigen wervingsvideo gekregen. Met in de hoofdrol steeds een eigen medewerker als ambassadeur. Op TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn en YouTube zien we bijvoorbeeld hoe helpende Rachmaris thuis is bij Jeanne in zorgcentrum Souburgh. Of hoe verzorgende Annemieke thuis is bij Marie die in Slothoven woont. Hoe fysiotherapeut Remco thuis is bij cliënt Arie en hem aanmoedigt om te blijven bewegen. En hoe flexmedewerker Manon in de gezamenlijke huiskamer een appeltaart bakt met een bewoner met dementie.

Op de campagnepagina krijg je vervolgens een kijkje in de intieme huiselijke setting van alle centra. Zo leer je niet alleen je toekomstige collega’s, maar ook de cliënten en hun familie kennen. Bevallen de sfeer en de bewoners op die plek? Dan kun je direct solliciteren. ‘Het campagnethema raakt al 2 belangrijke redenen om te solliciteren: werksfeer en dicht bij je werk wonen’, aldus HR-manager Elvira van Dusseldorp. ‘Maar het is ook superinteressant dat je bij ons met zorgtechnologie als domotica en Smart Glasses kunt werken. En onze visie dat je niet de zorg overneemt, maar als partner samenwerkt met cliënten en mantelzorgers, komt ook duidelijk terug in de campagne.’

Naast bureau Café Society is ook productiemaatschappij We Tell Stories en mediabureau Savvy bij de campagne betrokken. ZorgPartners Midden-Holland is een organisatie die in 13 verschillende locaties zorg biedt aan ouderen met dementie, niet-aangeboren hersenletsel of lichamelijke beperkingen. De locaties bevinden zich van Krimpen a/d Lek tot Bodegraven, en van Waddinxveen tot Bergambacht, met een concentratie in Gouda.

Lees ook:

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners