Hoogwaardige technologie: ruimtevaart, defensie en ….het Maasstad! (Maasstad Ziekenhuis)

Peter Boerman Op 07 april 2016
Gem. leestijd 3 min 1864x gelezen
Deel dit artikel:
Hoogwaardige technologie: ruimtevaart, defensie en ….het Maasstad! (Maasstad Ziekenhuis)

Een recruitmentcampagne met impact door te laten zien wat de zorg te bieden heeft op het gebied van ICT en techniek Lees de hele case van Maasstad Ziekenhuis die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.

Case Maasstad Ziekenhuis

Omschrijving van de case

In de afgelopen jaren kampt het Maasstad Ziekenhuis met een aantal moeilijk in te vullen vacatures op de afdeling IMTS (ICT, medische technologie en services). Slechts weinigen weten dat in de gezondheidszorg naast defensie en ruimtevaart de meeste hoogwaardige technologieën worden toegepast en er daardoor inhoudelijk zeer interessante functies zijn te vervullen.

Kortom: een mooie recruitmentuitdaging voor een recruitmentcampagne om enerzijds te bouwen aan het employer brand en anderzijds te werken aan de invulling van arbeidsmarkttechnisch gezien lastigere functies.

Wat hebben we gedaan en wat zijn de eerste resultaten? We hebben meerdere middelen in gezet die we in samenwerking met Vonq hebben bepaald.

1. Content (= key): We hebben door het hele ziekenhuis een video geschoten waaraan de afdeling zelf heeft bijgedragen waarbij we de zorg en techniek aan elkaar verbinden. Daarnaast zijn er interviews afgenomen over alle mooie en uitdagende ontwikkelingen in de zorg en zijn/worden deze verspreid onder de doelgroep.

2. Specifieke website voor de doelgroep: www.maasstadzoektictenservicetalent.nl. Bijzonder aan de website is dat de foto’s die zijn gebruikt door een collega vanuit het ziekenhuis zelf zijn gemaakt (mede door het beschikbare budget.

3. Arbeidsmarktbenadering per vacature: we hebben per vacature aparte jobcampagnes gedraaid met behulp van Vonq. Voor iedere vacature is gekeken welk platvorm het meest geschikt is voor het bereiken van de doelgroep.

4. Inzetten van interne medewerkers: we hebben interne medewerkers ingezet om de campagne zo breed mogelijk te delen.

5. Bannering en remarketing: m.b.v. Vonq is bannering ingezet op relevante websites en o.a. remarketing. We zien inmiddels ook op de website een steeds groter aandeel terugkerende bezoekers.

6. Last but not least hebben we ons best gedaan op onze vacatureteksten en zo concreet mogelijk proberen te verwoorden wie we zoeken en ook welke uitdagingen er liggen.

videostill2

Wat was de impact van de case?

We hebben door de campagne al vier nieuwe goede collega’s weten te vinden, iets wat ons gezien de recente start van de campagne heeft verrast. Daarnaast lopen er meerdere selectieprocedures voor andere functies. We hebben heel veel positieve reacties gehad van onze eigen medewerkers maar ook veel van buiten de organisatie, de employer brand krijgt dus zeker een boost. Binnen de afdeling IMTS is men eveneens trots op het resultaat. We hebben een enorm goed bekeken recruitmentvideo (7000 views). Ook de site is goed bezocht met 10.000 sessies en een toenemend aantal terugkerende bezoekers. Recruitment en ook de afdeling IMTS is zowel binnen als buiten het ziekenhuis op de kaart gezet.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Omdat we met een redelijk beperkt budget en met beperkte tijd een campagne hebben gerealiseerd die veel impact heeft. De hele campagne is in 2 maanden voorbereid waarbij de afdeling zelf ook een groot aandeel heeft gehad. Last but not least hebben we laten zien dat er op technisch gebied echt veel te halen is in de zorg en dat je daarbij ook nog eens écht verschil kunt maken voor mensen. Uiteindelijk draagt technische kennis bij aan het welzijn van onze patiënten. Met deze campagne zijn we onderscheidend voor de zorg in Nederland. Techniek wordt steeds belangrijker voor de zorg en kan echt het verschil maken voor mensenlevens en daarom is het ook zo belangrijk dat bekend is bij de doelgroep dat er hele mooie uitdagingen liggen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

De afdeling IMTS van het Maasstad Ziekenhuis (met name Vincent Hirt, Stephanie Davidse(het gezicht van de campagne), Maurice Rijnen (hiring manager), Saskia v/d Bos (manager IMTS) en Sjoerd Niehof (medisch manager)

Monique Snoeij van de afdeling Communicatie, die heeft ondersteund in het intern delen van de campagne en het communiceren naar collega’s.

Jan Willem Wiersma heeft vanuit Recruitment de campagne opgezet.

Daarnaast Vonq met hun expertise en advies.

Ook kans maken op een Werf& Award?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners