Internetgebruikers willen ads op maat

Redactie Op 07 november 2008
Gem. leestijd < 1 minuut 1332x gelezen
Deel dit artikel:

Internetgebruikers hebben een hogere waardering voor online advertenties die specifiek aansluiten bij hun interesses dan advertenties die gericht zijn op vermaak, aldus een onderzoek onder 514 internetgebruikers, uitgevoerd door Wunderloop.

De belangrijkste conclusies van het onderzoek zijn:

  • 38% van de respondenten vindt het belangrijk dat online advertising vermakelijk is.
  • 67% van de respondenten vindt het belangrijk dat online content is afgestemd op hun persoonlijke interesse.
  • 47% van de respondenten vindt het erg belangrijk dat online advertising is afgestemd op hun persoonlijke interesse.

Uit eerdere studies bleek juist dat de vermaakswaarde van online advertising essentieel was voor het succes daarvan. De Forsa Society for Social Research and Statistical Analysis, die het onderzoek in opdracht van Wunderloop uitvoerde, onderkent het belang van vermaak in online advertising, maar concludeert dat tegenwoordige internetgebruikers maatwerkadvertenties nog belangrijker vinden.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners