Wordt Indeed-uitdager Talent.com de next big thing in 2020?

Eerst heetten ze Neuvoo, een naam die eigenlijk niemand kon uitspreken. Maar nu heten ze Talent.com, een naam die veel makkelijker is te onthouden en past bij de grootse plannen die ze hebben. Is dit bedrijf the next big thing in 2020?

Peter Boerman Op 13 december 2019 Gem. leestijd 3 min458x gelezen
Deel dit artikel:
Wordt Indeed-uitdager Talent.com de next big thing in 2020?

Het is bijna onmogelijk om alle snelle ontwikkelingen bij te houden in de wereld van de recruitmenttechnologie. Bijna elke week duikt er wel ergens een bedrijf of bedrijfje op dat wordt geschetst als ‘the next big thing‘. En bijna even vaak gaat zo’n initiatief ook weer roemloos ten onder, en hoor je er nooit meer iets van. In het geval van het Canadese Talent.com zou dat wel eens anders kunnen zijn. Wordt dit hét bedrijf om rekening mee te houden in 2020?

Het bedrijf heeft zich voorgenomen het op te nemen tegen de Indeeds van deze wereld.

Het bedrijf heeft zich in elk geval voorgenomen het op te nemen tegen de Indeeds van deze wereld, en heeft daarvoor nu al vrij diep in de buidel getast. De banenzoekmachine heeft ongeveer 1,8 miljoen Canadese dollar (ruim 1,2 miljoen euro) betaald voor de domeinnaam Talent.com, zo meldt de Chad&Cheese-podcast. En met die domeinnaam wordt werelddominantie behalen een stuk beter bereikbaar, zo denken ook de podcastmakers.

Veel geld opgehaald

Niet alleen de goed te onthouden domeinnaam doet overigens hoge verwachtingen wekken. Het bedrijf heeft namelijk ook recent veel geld opgehaald: ruim 50 miljoen Canadese dollar. En met dat geld komen ook grootse plannen. Ze zijn op dit moment al actief in meer dan 75 landen, kennen een gestaag stijgend bezoek, maar willen dat nog veel meer aanjagen. En steeds meer deskundigen zeggen daar wel in te geloven.

Op de huidige neuvoo-site staan naar verluidt zo’n 30 miljoen vacatures, goed voor elke maand zo’n 70 miljoen hits.

Met de investering wil het bedrijf bijvoorbeeld meer dan 100 mensen aannemen in Noord-Amerika, en de omzet in 2020 verdubbelen. Ook moet de artificial intelligence die het platform zegt te gebruiken er een impuls mee krijgen. Op de huidige neuvoo-site staan naar verluidt zo’n 30 miljoen vacatures vermeld. Daar komen volgens het bedrijf zelf elke maand zo’n 70 miljoen hits op. In januari wil het dat getal al hebben opgekrikt tot ruim 100 miljoen. De site onderscheidt zich op dit moment niet alleen met veel geposte vacatures, maar ook met een ‘salariszoeker’ en een tooltje waarmee je snel een bruto/netto-berekening kunt doen. Maar het bedrijf heeft al aangekondigd hier meer functionaliteiten aan te willen toevoegen.

Lees ook

Tags:
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Mysolution
RecruitNow
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.