Over de videoserie waarmee Koninklijke Euser elke maand andere voordelen laat zien

Of het bingewatch-waardig materiaal is, dat valt te bezien. Maar Koninklijke Euser toont in elk geval wel lef door elke maand een nieuwe campagnevideo aan te kondigen. Hoe heeft dat idee vorm gekregen? En wat willen ze ermee laten zien?

Peter Boerman Op 06 december 2023
Gem. leestijd 3 min 216x gelezen
Deel dit artikel:
Over de videoserie waarmee Koninklijke Euser elke maand andere voordelen laat zien

Werken bij Koninklijke Euser dat heeft zóveel voordelen, dat kun je onmogelijk in één video laten zien, aldus Lisette Euser, directeur, mede-eigenaar en vierde generatie van het familiebedrijf dat al sinds 1919 in Barendrecht gevestigd is. En dus lanceert de logistieke dienstverlener – in samenwerking met videoproducent Bruchs – tot maart 2024 gewoon élke maand een nieuwe online video met daarin een van de voordelen uitgelegd. ‘We hebben gekozen voor een serie waarin het draait om echte mensen. Dat zijn onze collega’s. Zij vormen immers de grootste kracht achter het succes van ons bedrijf’, aldus Euser.

Het transportbedrijf heeft hard nieuwe collega’s nodig: zowel achter het stuur als op kantoor. ‘We hebben veel te bieden, maar helaas weet niet iedereen dat’, stelt Lisette Euser. ‘Als we een nieuwe collega aannemen, krijgen we vaak binnen enkele weken al positieve feedback. We horen dat we een topklasse bedrijf zijn waar veel mooie dingen gebeuren. Ook is er waardering voor onze betrokkenheid en inzet op de ontwikkeling van mensen. Prachtige complimenten natuurlijk, maar we willen dat niet alleen onze medewerkers dit weten, maar juist óók de mensen die we graag aannemen. Vandaar dat we kozen voor deze videoserie.’

Directeuren Lisette en Bas Euser (niet in het groen)

‘We trappen steeds af met de pay-off ‘Wij zijn Euser’ en dan de vraag ‘Waarom eigenlijk?’. Vervolgens krijgt de kijker een antwoord vanuit het perspectief van de Euser-collega’s’, legt videoproducent Vincent van Bruchem uit. ‘Zo laten we zien dat het een familiebedrijf is. En dat betekent onder meer dat je werkgever het begrijpt als je graag je kinderen ziet opgroeien. In aflevering 1 vraagt een collega om vaste vrije middagen en in aflevering 2 zie je dat het gelukt is: ze haalt vrolijk haar kinderen van school. Dit is een echt praktijkvoorbeeld, in beeld gebracht met een van de eigen chauffeurs.’

Playstation 5

De nieuwe videoserie van Euser staat niet op zichzelf. Het transportbedrijf heeft al veel gedaan om zichzelf ook op andere manieren zichtbaar te maken voor mogelijke nieuwe medewerkers. ‘Collega’s die een nieuwe kracht aandragen, krijgen een Playstation 5 of een stapel VVV-bonnen, we posten veel vacatures op social media en op elk wervings-event laten we van ons horen. Al die inspanningen helpen wel, maar nu gaan we dus een stap verder’, aldus Euser.

De video’s zullen gesponsord aangeboden worden op LinkedIn, Instagram en Facebook. ‘Mensen die qua interesses of profiel in de juiste groep vallen, krijgen straks te zien wat we te bieden hebben’, aldus Lisette Euser. ‘Voor Instagram en Facebook komen er ook korte, verticale teasers. Die sporen de doelgroep aan om de hele video te bekijken. Bij elke video staat vervolgens een link naar onze vacaturepagina. En deze zijn we aan het optimaliseren: het wordt voor de gebruiker logisch en eenvoudig om te reageren.’

‘Alle inspanningen tot nu toe helpen wel, maar nu gaan we dus een stap verder.’

Zoals gezegd: in de komende maanden komen de Euser-video’s één voor één online. De eerste, die draait om het familiegevoel, is nu al te bekijken. De andere video’s draaien om de afwisseling in het werk, de mogelijkheden tot scholing en ontwikkeling en de Koninklijke status van het bedrijf, een status die het kreeg in de coronacrisis, ongeveer een jaar na de viering van het 100-jarig bestaan. Oprichter Aart Euser begon in 1919 zijn bedrijf met paard en wagen. Inmiddels is de onderneming uitgegroeid tot een van de grootste logistiek dienstverleners van Nederland, met vestigingen in Barendrecht, Amsterdam en Veghel.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners