KPN kiest voor piepjonge klanten om hipo’s te werven

Peter Boerman Op 11 maart 2014
Gem. leestijd 2 min 4792x gelezen
Deel dit artikel:
KPN kiest voor piepjonge klanten om hipo’s te werven

Het zal je maar gebeuren: je social media profiel blijkt van onder tot boven uitgeplozen door een wijsneusje van 8 jaar. Toch is dat precies wat er gebeurt in de nieuwe wervingscampagne van KPN.

Om high potentials te werven voor de KPN Business Course werden 150 op maat gemaakte films geproduceerd waarin de mediawijze kinderen de kandidaten het vuur aan de schenen leggen. De kinderen weten daarin moeiteloos allerlei persoonlijke details op te dissen van de kandidaten. En bijdehand zijn ze ook: ‘Je bent wel lekker bezig als preses van je studentenvereniging, maar kun je er ook voor zorgen dat ik wifi in de auto krijg?’

KPN 2KPN 1

Personalisatie

Bijzonder is dat de films niet ‘technisch’ vanuit een database zijn gepersonaliseerd, maar gewoon stuk voor stuk apart zijn opgenomen voor de beoogde kandidaten. Hieronder een drietal voorbeelden:

High potentials

De campagne is gemaakt door Steam arbeidsmarktcommunicatie. Met de persoonlijke mailactie wil KPN high potentials alvast laten kennismaken met de generatie nieuwe klanten: the digital natives, de kinderen die zijn opgegroeid met onbeperkt internet en mobile devices altijd onder handbereik. Ze zijn daardoor bijzonder veeleisend: ze willen de beste technologie en het snelste internet. En KPN wil dus de beste hipo’s om ze dat ook te geven.

KPN 3

 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners