Kwekkeboom werft voor vette baan als promotor

Peter Boerman Op 26 augustus 2013
Gem. leestijd 2 min 3214x gelezen
Deel dit artikel:
Kwekkeboom werft voor vette baan als promotor

Snackfabrikant Royaan, het moederbedrijf van Kwekkeboom heeft onlangs een unieke landelijke wervingscampagne afgerond. De snackproducent ging eind juli op zoek naar de ultieme krokettenpromotor, die het gezicht van het merk zou worden. Merel van der Engel ging er met deze vette onderscheiding vandoor.

Neus voor smaak en kwaliteit

‘Crème de la Crème Ambassadeur’, zo klinkt de volledige titel van de functie die werd uitgezet. Omdat het Kwekkeboom-assortiment nu overal in Nederland verkrijgbaar is, ging de snackproducent voor deze promotiebaan op zoek naar ‘topmensen met onder meer academisch werk- en denkniveau, ervaring met luxe en weelde en neus voor smaak en kwaliteit’. De campagne is geheel gevoerd op Facebook waar zich meer dan tweehonderd mensen hebben gemeld die de kwaliteitssnack willen promoten.

kwekkeboom3

Stemmen

Geïnteresseerden konden op de vacature reageren door een foto te posten op de Facebook-pagina van Kwekkeboom. Op deze foto moest blijken dat zij voldoen aan de gevraagde ‘mondaine functie-eisen’. Fans van de pagina konden vervolgens stemmen op hun favoriet. De drie promotors met de meeste stemmen kwamen in aanmerking voor de baan. Merel van der Engel is betiteld als de ideale ambassadeur.

Krokettenpak

De 29-jarige treedt in dienst als de ambassadeur van het premium snackmerk en zorgt het komend half jaar voor de promotie van de snacks in de horeca, de cafetaria en Nederlandse supermarkten. De kersverse promotor wordt gestoken in een handgemaakt krokettenpak, dat speciaal voor dit doel is ontwikkeld. Een levensgroot servet dient als smokingjasje en het maatpak bevat twee broches met het Kwekkeboom-logo erin verwerkt.

Verder mag Merel zich verheugen op een bovengemiddeld salaris en krijgt zij de beschikking over de Kwekkeboom-oldtimer. Gelukkig is het een ruim kostuum, want Merel kan als promotor kosteloos genieten van het hele Kwekkeboom-assortiment.

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners