Magneet Update: IrisZorg geeft mensen nooit op

Werf& gastredacteur Op 31 juli 2013
Gem. leestijd 2 min 2822x gelezen
Deel dit artikel:
Magneet Update: IrisZorg geeft mensen nooit op

De campagne Werken bij IrisZorg.nl van IrisZorg heeft in 2012 een nominatie gehaald voor de SJP Magneten, de meest creatieve campagne op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en werving. Voor de Magneet Update sprak Hans Kroonen met Leone Brokx, communicatie-adviseur bij IrisZorg: “Een verslaving kun je opgeven, mensen niet.”

IrisZorg

IrisZorg zet zich in voor mensen die de grip op hun leven kwijt zijn of dit dreigen kwijt te raken door een verslaving aan alcohol, drugs of gokken en/of door problemen op gebied van huisvesting en financiën. Leone Brokx, communicatie-adviseur bij IrisZorg: “Welk probleem deze mensen ook hebben, IrisZorg geeft (hen) nooit op. Deze belofte hebben wij vertaald in een employer brand waarmee IrisZorg zichzelf goed op de arbeidsmarkt kan profileren: Een verslaving kun je opgeven, mensen niet.”

Loopt de campagne nog?

Na een succesvolle lancering, waarbij het accent volledig lag op employer branding, wordt de campagne nu vooral ingezet voor directe werving. Leone: “We hebben en krijgen te maken met flinke bezuinigingen. Daarom worden tijdelijke contracten momenteel niet meer verlengd. IrisZorg blijft echter altijd werven voor functies die moeilijk in te vullen zijn. Dat doen wij door de campagne nu in te zetten voor directe werving in vakbladen en vaksites. Vooral psychiaters en klinisch psychologen zijn lastig te vinden. Het grote dilemma is dat we nu moeten krimpen, terwijl wij weten dat over een aantal jaren ook in de zorg krapte op de arbeidsmarkt gaat ontstaan. Als IrisZorg proberen wij daarom op allerlei manieren zichtbaar te zijn op de arbeidsmarkt. De campagne geeft ons daarbij enorm veel mogelijkheden.” De campagne wordt bijvoorbeeld nu ingezet voor de werving van stagiairs. “Een paar maanden terug hebben wij van de uitingen ansichtkaarten laten maken om uit te delen op scholen. Ook daar krijgen we goede reacties op”, aldus Leone.

Iriszorg

Wat heeft deze creatieve campagne betekent voor IrisZorg?

“We hebben het nog niet onderzocht, maar bij de sollicitatiegesprekken komen altijd enthousiaste reacties naar voren. Sollicitanten geven ons vaak complimenten over de campagne en dan met name over de mensen die gecast zijn: een verslavingsprobleem kan iedereen overkomen. Sollicitanten vinden het ook goed dat de client centraal staat. De betrokkenheid van IrisZorg komt goed naar voren” vertelt Leone Brokx enthousiast. “Daarbij was de nominatie bij SJP voor ons het bewijs dat we ons met de campagne onderscheidend hebben neergezet.”

Credits

Deze campagne werd ontwikkeld door Macknificent Arbeidsmarktcommunicatie uit Lochem. Concept: Arjan Mackaay. Kijk naar meer Magneetwaardig werk op SJP.nl

De Magneet Update maken we in samenwerking met de SJP. Iedere maand blikken we kort terug met een Magneet-genomineerde of – winnaar van de afgelopen jaren, met een update hoe het nu gaat met werving en creativiteit.

Deze bijdrage is geleverd door Hans Kroonen, voorzitter van de SJP.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” width=”620″ ]

Je beste werk verdient een Magneet. Zend het in vóór 12 augustus 2013

De inschrijving voor de SJP Magneten, de jaarprijs voor het beste en meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie, is gestart. Je kunt creatief werk inzenden dat is ingezet tussen 1 juli 2012 en 30 juni 2013. De sluitingsdatum voor inzending is 12 augustus 16.00 uur. Voor alle informatie ga je naar de website van SJP.

De uitreiking van de Magneten is tijdens het Employer Brand Experience 2013 congres op 31 oktober in het Circustheater in Scheveningen.[/box]

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners