Gem. leestijd 3 min  765x gelezen

Maintec Interim Professional; de techneut van de toekomst. (Maintec B.V.)

Maintec Interim Professional; de techneut van de toekomst. (Maintec B.V.)

De techneut van de toekomst combineert de zekerheid van een vast contract met de afwisseling van het werken voor diverse technische bedrijven. Lees de hele case van Maintec B.V. die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.

Case Maintec B.V.

Omschrijving van de case

De arbeidsmarkt voor technisch specialisten, ook op het “blue collar” niveau, wordt steeds krapper. Op zo’n arbeidsmarkt is het belangrijk om je doelgroep goed te kennen en de juiste technisch specialisten te vinden die er trots op zijn om voor je te werken.

Het technische werk wordt steeds technischer. Door het weg-robotiseren of naar het buitenland brengen van de eenvoudige werkzaamheden is de verschuiving van werkzaamheden op niveau 1-2 (uitvoerende, repeterende werkzaamheden) naar niveau 3-4 (MBO niveau) in volle gang. De vraag naar specialisten die kunnen tekening lezen, die storingen kunnen oplossen, die meer communicatieve vaardigheden hebben (soms ook in Engels of Duits) of die geavanceerde machines kunnen bedienen met behulp van ICT toepassingen, deze vraag is historisch hoog. Terwijl montagemedewerkers, sleutelaars en basis werkplaatstimmerlieden regelmatig werkloos thuis zitten. Het op een hoger niveau brengen en houden van onze specialisten is dé succesfactor van de toekomst. Waar technische bedrijven flexibiliteit in de inzet van personeel wensen, zijn zaken als een vast contract, een goede pensioenregeling en interessante werkzaamheden de kritische wervingsfactoren voor de technisch specialisten in uitvoerende functies.

Maintec brengt de oplossing voor al deze uitdagingen in maart 2016 bijeen in een nieuw concept. Hierbij bieden zij kandidaten voor hun belangrijkste functies vaste contracten aan met loopbaanbegeleiding: Maintec Interim Professionals. Vinden, boeien en binden van kandidaten staan centraal bij het Maintec Interim Professionals concept.

Wat was de impact van de case?

Kwantitief : 5 Maintec Interim Professionals sinds lancering concept op 10-4-2016

Kwalitatief: Tekst voor Interim Professionals, gebaseerd op de arbeidsmarktkennis die wij in samenwerking met Intelligence Group hebben ontsloten, is aanzet voor een optimalisering van alle vacatureteksten op de website van Maintec. Hierin zullen de interne collega’s in diverse workshops begeleid worden.

Creatieve impact: Dit concept zal in de toekomst leiden tot een netwerk van top technici binnen Maintec, waarin diverse activiteiten ontplooid worden. Denk bijvoorbeeld aan workshops in nieuwe technieken voor deze groepen, netwerkevenementen, interviews met deze groep over hoe ze hun werk zien veranderen, meegroeien met de technologie.

Impact op eigen medewerkers: Andere manier van denken, De kans te krijgen om een gecalculeerd risico te nemen (detacheren=kans op leegloop) en dus meer eigen ondernemerschap met ondersteuning vanuit de centrale organisatie; professionalisering van de organisatie. Trots op het merk.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Omdat de wereld razendsnel aan het veranderen is en wij samen met onze kandidaten mee groeien om goed te voorzien in de vraag van nu, maar vooral ook de toekomst. We blijven er met elkaar over nadenken hoe we vakkrachten kunnen (bij)scholen richting nieuwe duurzame technologie, die uiteindelijk ook ongelofelijk belangrijk is voor het behoud van een goede leefomgeving voor ons allen.

Wat voor veel functies tegenwoordig al gebruikelijk is, is voor “blauwe boorden” uniek: een flexibele schil, bestaande uit een groep professionals die wel “vast gebonden” zijn aan je uitzendorganisatie. Maintec heeft het lef en het vertrouwen om te investeren in haar medewerkers. Dit concept sluit feilloos aan op de huidige markt. Tegelijkertijd biedt het een fantastische kapstok om nog veel meer activiteiten aan te hangen (in wording)

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Intern
Martine Bruins – Business Development Manager
Marc Steenbergen – Divisiedirecteur Humares Nederland
Wout Oosterhof – Operationeel directeur
Hans Scheers – Marketing Manager
Arno Buist – Operationeel Manager
Denktank – “het veld”

Extern :
Mediabureau om het verder in de markt te zetten
Intelligence Group, waarmee de arbeidsmarktkennis ontsloten is

Ook kans maken op een Werf& Award?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners