Advertorial: Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s

Waar kun je informatie over de specifieke doelgroep(en) van jouw organisatie vandaan halen? En hoe kun je deze data lezen? Dit zijn vragen waar je antwoord op krijgt tijdens de Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s.

Shaista Raghoebarsing Op 21 oktober 2021
Gem. leestijd 2 min 197x gelezen
Deel dit artikel:
Advertorial: Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s

Een doelgroepanalyse is een uitgebreid rapport met diepgaand inzicht in heel specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt. Als je antwoord kunt geven op alle wervingsvragen en je de demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen. Het analyseren van je doelgroep is dus een van de eerste stappen in jouw wervingsproces.

Het analyseren van je doelgroep is dus een van de eerste stappen in jouw wervingsproces.

Heb je de doelgroep geanalyseerd? Dan is de volgende stap het opstellen van een candidate persona. Zo’n candidate persona is een fictieve weergave van je ideale kandidaat. Je schetst dus een beeld van de motivatie, het gedrag en interesses van jouw ideale kandidaat. Met deze kennis kun je namelijk een meer op de doelgroep gerichte vacature schrijven die hun aanspreekt. Door jouw doelgroep te analyseren en je persona in kaart te brengen, kun je niet alleen een betere vacaturetekst schrijven, maar weet je ook via welke kanalen je hun kunt bereiken.

Masterclass

Omdat het maken van een doelgroepanalyse en het opstellen van een persona zó essentieel is voor het vinden van de juiste kandidaat, organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op 25 november 2021 de Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s. “Met een doelgroepanalyse en persona zullen kandidaten reageren die het meest passend zijn voor de functie”, aldus docent Mariska Smits.

“Met een doelgroepanalyse en persona zullen kandidaten reageren die het meest passend zijn voor de functie.”

Tijdens de Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s ga je van 13:30-17:00 in een kleine groep aan de slag met de analyse van je eigen doelgroep en het opstellen van persona’s. Ter voorbereiding van deze masterclass ontvang je een opdracht. Zo kun je tijdens de masterclass zelf direct en praktisch aan de slag. Je leert verder welke arbeidsmarktbronnen je van specifieke informatie kunnen voorzien om een goede doelgroepanalyse te maken, zoals Giant. Op basis hiervan ga je aan de slag met het opstellen van persona’s voor jouw vacature en/of organisatie in een helder format. Door hier met collega’s uit het vak over te sparren heb jij na afloop een duidelijk beeld van jouw ideale kandidaat.

Voor meer informatie over Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s kun je de factsheet downloaden. Meteen inschrijven? Dat kan via de onderstaande button

Inschrijven

 

Samen voordeliger!

Deze masterclass leent zich ideaal uit om samen met jouw collega van HR, recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-daep *

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

25 november 2021 (13:30-17:00)

Investering:

€495,- (2e persoon 25% korting)

Locatie:

Het Industriegebouw
Goudsesingel 80
3011 KD Rotterdam

Masterclass doelgroepanalyse en persona’s

 

 

 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners