Medewerkers als belangrijkste kapitaal van YoungCapital (YoungCapital)

Peter Boerman Op 29 april 2016 Gem. leestijd 3 min466x gelezen
Deel dit artikel:
Medewerkers als belangrijkste kapitaal van YoungCapital (YoungCapital)

Wat ons doel was? Dat het oorspronkelijke StudentenWerk-DNA behouden zou blijven en dat onze medewerkers echte ambassadeurs worden van YoungCapital. Lees de hele case van YoungCapital die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.

Case YoungCapital

Omschrijving van de case

2015 stond voor YoungCapital in het teken van groei. Om onze groei te kunnen waarborgen, waren we in 2015 hard op zoek naar nieuw talent: in september stonden er bijvoorbeeld wel 55 interne vacatures open. Anno mei 2016 zijn we inmiddels van 300 naar 450 medewerkers gegroeid. Om ondanks de groei wel onze bedrijfscultuur te behouden, hebben we tussen 1 jun 2015 en 1 april 2016 sterk ingezet op onze internal branding. Ons doel? Dat het oorspronkelijke StudentenWerk-DNA behouden zou blijven en dat onze medewerkers echte ambassadeurs worden van YoungCapital. Onze internal branding begint al bij de werving van onze medewerkers Om sollicitanten een blik in het leven van een YoungCapital-recruiter te geven, lanceerden we een virtual reality-recruitmentvideo. Vanuit de video kunnen zij doorklikken naar de werken-bij-site van YoungCapital, en direct online of via Whatsapp solliciteren. Zie https://www.youngcapital.nl/over-yc/werken-bij

Mensen die eenmaal voor ons werken, vormen het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. In de zomer van 2015 introduceerden we daarom een commitment statement voor onze medewerkers. Zie voor meer info: https://www.youngcapital.nl/over-yc/commitment-statement

Successen samen vieren
Bij YoungCapital vieren we al onze successen samen. In 2015 gingen we zelfs met het hele bedrijf (300 man) naar Barcelona om daar ons 15-jarig bestaan te vieren. Een kostbare grap, maar wij vragen veel inzet van onze mensen. Daar zetten we ook graag iets tegenover.

Het resultaat: medewerkers als ambassadeurs
Door te investeren in learning & development, maar ook in fun, health-management en compensation & benefits creëren wij een leuke sfeer van teamspirit, energie en ‘wij tegen de rest’. Zo zorgen wij ervoor dat al onze (nieuwe) medewerkers echte ambassadeurs worden van YoungCapital.

Wat was de impact van de case?

Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers blij zijn én blijven. Werken moet vooral leuk zijn. Zo organiseren we jaarlijks een interne competitie met prijzen zoals een geheel verzorgde trip naar Ibiza of IJsland. Ook doen we regelmatig mee aan sportevenementen, zoals de Dam tot Damloop, de Haarlemmermeerrun en de Amsterdam City Swim.

In 2015 vierden we ons 15-jarig jubileum met het zo’n 300 medewerkers in Barcelona. Tijdens deze trip werd het opnieuw duidelijk dat alle medewerkers plezier hebben in hun werk en vooral dat ze trots zijn om bij YoungCapital te werken. Hard werken dus, maar ook heel veel plezier!

Wow the customer!
Bij YoungCapital streven we ernaar de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Wij denken proactief met onze klanten en kandidaten mee. We denken vooruit en out-of-the-box. Onze medewerkers zetten zich graag in om de klant te verrassen. Zo hielpen de medewerkers van YoungCapital Breda tijdens een benefietavond mee bij een van onze klanten. En stuurde de vestiging naar een andere klant een taart als bedankje.

Build and achieve results together
Bij YoungCapital vieren we al onze successen samen. Zo geven we ieder jaar in januari een groot feest om de successen van het afgelopen jaar met elkaar te delen en vooruit te kijken naar de toekomst.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Door te investeren in learning & development, maar ook in fun, health-management en compensation & benefits creëren wij een leuke sfeer van teamspirit, energie en ‘wij tegen de rest’. We besteden veel zorg aan de communicatie hierover en aan bedrijfsevenementen zoals hierboven benoemd. Zo zorgen wij ervoor dat al onze (nieuwe) medewerkers echte ambassadeurs worden van YoungCapital. En stimuleren we ze natuurlijk om met nog meer energie bij te dragen aan de scherpe groeidoelstellingen van ons bedrijf en zich verder te ontwikkelen als professional.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Met dank aan:
– alle (potentiele) medewerkers van YoungCapital
– de sollicitanten van YoungCapital
– CEO Ineke Kooistra
– YoungCapital DGA’s Rogier Thewessen, Hugo de Koning en Bram Bosveld
– Afdeling HR
– Afdeling Marketing & Communicatie
– Videoproductiebedrijf Condept

Ook kans maken op een Werf& Award?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Managing Director bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Brockmeyer
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
HROffice
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.