Campagne van de week: hoe Meiling zoekt naar meer 'mooimakers'

Schilders, spuiters, interieuradviseurs, ze hebben één ding gemeen: ze maken dingen mooier. Met dat uitgangspunt is Meiling uit Putten een wervingscampagne begonnen. Hoe ziet dat eruit?

Peter Boerman Op 29 juli 2020 Gem. leestijd 3 min331x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: hoe Meiling zoekt naar meer 'mooimakers'

Die spectaculaire nieuwe bibliotheek in Utrecht, in het oude postkantoor, midden op het Neude? Helemaal gespoten door Meiling uit Putten. Het is maar één van de paradepaardjes van het bedrijf, dat zich al sinds 1928 specialiseert in dingen ‘mooier maken’, of het nu is via schilderwerk, spuitwerk of interieurdecoratie. En daar kunnen nog wel wat ‘mooimakers’ bij. Vandaar dat het bedrijf recent is begonnen met een wervingscampagne.

‘Al snel bleek dat het “mooier maken” de hoofdlijn is, de drijfveer van alles dat ze doen.’

‘We zijn eind vorig jaar begonnen bij Meiling’, vertelt Rob Loman, creative partner bij het Puttense communicatieadviesbureau Mandelo. ‘Daar hebben we eerst naar de totale branding gekeken. We hebben een brand book gemaakt, waarin we het merkverhaal en de waardes van het bedrijf hebben opgetekend. Daar kwam al snel uit dat het “mooier maken” de hoofdlijn is, de drijfveer van alles dat ze doen. Mooier maken, dat is de kern.’

Klein sprongetje

Vanuit die gedachte was het volgens hem maar ‘een klein sprongetje’ toen Meiling in de laatste maanden ook aanklopte voor een wervingscampagne. En zo was de slogan ‘Word mooimaker’ geboren. De campagne speelt zich met name online af, en wordt veel lokaal getarget. De grootste uitdaging zit hem er nog in met de verschillende beelden verschillende doelgroepen aan te spreken, vertelt Loman. ‘Dus zowel de jonge schoolverlater als de doorgewinterde meesterschilder.’

‘In het komende kwartaal zullen we de campagne verder uitrollen.’

Vanwege de groeiende vraag bij het bedrijf zijn de eerste beelden van de campagne ‘vrij snel’ online gezet, aldus Loman. ‘Er waren een paar vacatures die Meiling snel wilde vullen. Maar in het komende kwartaal zullen we de campagne verder uitrollen. We hebben voor elke discipline al bepaald beeld laten fotograferen, dus dat kan ook snel gaan.’

Whatsappje is al genoeg

Solliciteren bij Meiling kan tegenwoordig laagdrempelig. Een mailtje of whatsappje is al genoeg. Er zijn momenteel vacatures voor bijvoorbeeld een meesterschilder, maar ook voor een calculator/werkvoorbereider, een coater, glaszetter of (junior) stoffeerder. ‘Er is nog veel vraag’, zegt ook Loman. ‘Overal wordt momenteel gewerkt aan woningen. En als je daarvoor dan vakmensen zoekt, kom je gauw bij Meiling uit.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark