Het artikel gaat hieronder verder.

‘Ik zie merken vaak de plank misslaan’, stelt Jurriaan Kamps, oprichter van het recent gelanceerde bureau MonFri. ‘Veel arbeidsmarktcommunicatie blijft steken in platte slogans en generieke campagnes die niets zeggen over de echte cultuur van een bedrijf. Daar komt bij dat ze vaak worden uitgeserveerd op kanalen waar de doelgroep helemaal niet actief is. Dan mis je dubbel’, aldus Kamps. ‘De kracht zit juist in het pinpointen van wat een bedrijf uniek maakt – en dat verhaal brengen op de plekken waar talent zich écht beweegt. De wereld is groter dan LinkedIn en Indeed.’
‘De wereld is groter dan LinkedIn en Indeed.’
De arbeidsmarkt staat nog altijd onder hoge druk en aantrekken en behoud van talent is voor veel bedrijven een cruciale uitdaging, stelt Kamps. Voor techbedrijven in het bijzonder geldt volgens hem bovendien nog eens dat de juiste positionering en zichtbaarheid het verschil kunnen maken tussen vacatures die leeg blijven – of teams die groeien. ‘Precies daar richt MonFri zich op: een nieuw bureau, volledig gespecialiseerd in employer branding voor de techsector.’
Van proeftuin naar nieuw bureau
MonFri is opgericht vanuit creatief bureau Wolfstreet, dat de afgelopen jaren aan de basis stond van employer branding-campagnes voor onder meer scale-ups als Picnic, ASML, Elastic, Adyen en Vinted. ‘De trajecten fungeerden als een jarenlange proeftuin’, aldus Kamps. ‘Welke verhalen raken echt, welke formats werken, en welke tools heb je nodig om als techbedrijf een sterk werkgeversmerk te bouwen? Die ervaring vormt nu de voedingsbodem voor MonFri: een nieuw bureau, een nieuw team en nieuwe vlag, maar mét de creatieve slagkracht en contentcapaciteit van Wolfstreet achter zich.’
‘Welke verhalen raken echt, welke formats werken, en welke tools heb je nodig om als techbedrijf een sterk werkgeversmerk te bouwen?’
Met MonFri wil hij (tech)werkgevers helpen hun unieke kern te vertalen naar communicatie die talent écht bereikt. Het bureau wil strategie, data, content en media combineren in één integrale aanpak: ‘van inzichtgedreven EVPʼs en in-house geproduceerde campagnes tot slimme distributie en een candidate journey die converteert’, stelt Kamps. ‘Het juiste verhaal, op de juiste plek. Veel merken realiseren zich niet eens dat er veel meer mogelijkheden zijn om daar zichtbaar te zijn waar hun doelgroep zich bevindt. MonFri werkt daarom samen met uiteenlopende platforms – van traditioneel tot hyperspecifiek – om die match wél te maken.’
Reddit, Stack Overflow, Twitch
Waar dat dan is? ‘Voor programmeurs kunnen dat bijvoorbeeld plekken als Reddit, Stack Overflow of Twitch zijn’, legt hij uit. ‘Maar voor klanten zoals Picnic, die soms juist jonger talent zoeken – zetten we in op hyperlocal targeting rond hubs, aangevuld met bijvoorbeeld kanalen als TikTok en Snapchat. Er is geen one-size-fits-all in employer branding – elke mediamix is zo uniek als het bedrijf zelf.’
‘Elke mediamix is zo uniek als het bedrijf zelf.’
De komende maanden zal het managementteam van MonFri worden opgezet, van waaruit het bureau verder gaat bouwen, belooft Kamps. In lijn met de recente oproep van de VIA om meer samen te werken, kiest MonFri bewust voor partnerships met andere organisaties. Zo biedt het bureau met Lama Lama en Nodefy, elk sterk in hun eigen niche, ‘geïntegreerde oplossingen voor uiteenlopende vraagstukken’.
The Future of Employer Branding
Om de lancering te vieren organiseert MonFri op donderdag 2 oktober 2025 in Amsterdam het gratis toegankelijke event The Future of Employer Branding. Tijdens deze middag draait het om één centrale vraag: hoe blijven werkgevers relevant in een extreem competitief talentlandschap? Het programma wordt geleid door auteur en columnist Frida Boeke en brengt inzichten van internationale platforms als Reddit, Google en Meta. Naast inspirerende talks is er ruimte voor discussie, uitwisseling en nieuwe connecties.
Event