Met een nieuwe arbeidsmarktcampagne wil Monuta de uitvaartbranche ‘opschudden’.
In de campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5, roepen bijvoorbeeld presentatrice Anita Witzier, Marktplaats-directeur Olivier van Duijn, Wendy Pasop (reismeisje.nl), advocaat Oscar Hammerstein, Katrina Spade (urbandeathproject.org) en Generatie Z-auteur Jos Ahlers op om mee te denken over de toekomst van de uitvaartbranche.
Het leven verandert
‘Het leven verandert en daarmee ook de manier waarop we afscheid nemen. Dat maakt werken in de uitvaartbranche niet alleen bijzonder en zinvol, maar ook uitdagend en afwisselend. Toch haken talentvolle mensen vaak af bij vacatures in deze branche’, zegt Monuta-woordvoerder Nora Nowee.
‘Talentvolle mensen haken vaak af bij vacatures in deze branche’
Meer dan koffie en cake
Monuta wil deze trend doorbreken. De arbeidsmarktcampagne laat zien dat de uitvaartwereld veel verder gaat dan koffie, cake en een luisterend oor. De uitvaartorganisatie zoekt met de campagne talent voor zowel de ondersteunende afdelingen op het hoofdkantoor in Apeldoorn als de tientallen vestigingen in het land.
Vooruitstrevend imago
‘De campagne moet de uitvaartbranche opschudden en een vooruitstrevend imago geven’, aldus Nowee. Dit komt niet alleen terug in de communicatie. Ook de visualisatie van de uitingen kent een grafisch concept dat sterk afwijkt van de traditionele rouwcommunicatie. Monuta wil met de campagne zowel starters op de arbeidsmarkt bereiken als professionals met achtergronden die ver afstaan van de uitvaartbranche, ‘zodat er vanuit nieuwe perspectieven naar uitvaart wordt gekeken.’
Op de stations
De campagne-uitingen zijn vanaf 5 september zichtbaar op diverse NS stations, social media en op de speciale campagnesite, die doorverwijst naar de gewone werkenbij-site.
Gezocht: jr. #businesscontroller! Jouw werk heeft impact op onze bedrijfsvoering: https://t.co/2CxzQdjHPF #vacature pic.twitter.com/xRfYkbWmrD
— MonutaNL (@MonutaNL) 6 september 2016