
‘Een natuurlijke match’, zo noemt CompanyMatch-CEO Bjorn Veenstra (rechts op de foto) de nieuwe samenwerking met MrWork. ‘De clickratio’s onder latent werkzoekenden liggen met CompanyMatch 4 tot 7 keer hoger dan bij traditionele vacaturecampagnes. Daarna zien we dat een gematchte en gemotiveerde kandidaat gemiddeld 3 keer sneller solliciteert op een openstaande vacature. In combinatie met de slimme recruitment marketing automation van MrWork kunnen werkgevers nu latente kandidaten sneller en eenvoudiger bereiken, matchen en koppelen aan hun vacatures.’
‘Werkgevers bereiken niet zomaar méér kandidaten, maar direct de juiste.’
Ook Martin de Ruiter, CCO van MrWork, zegt heil te zien in de nieuwe samenwerking met CompanyMatch. ‘Dit geeft onze klanten een krachtig voordeel: we combineren de kracht van cultuur- en motivatiematching met de precisie van recruitment marketing automation. Hierdoor ontstaat een kandidatenervaring die niet alleen sneller converteert, maar ook veel duurzamer is. Werkgevers bereiken niet zomaar méér kandidaten, maar direct de juiste.’
Korte test
Bij CompanyMatch kunnen potentiële sollicitanten via een korte test ontdekken hoe goed zij passen bij een organisatie. Na afloop kiezen zij of ze zich aanmelden voor de talentpool. Zo blijven ze op de radar, ook als ze nog niet actief solliciteren. Dat past bij de recruitment marketing automation-aanpak van MrWork, wiens platform werkgevers helpt om blijvend contact te houden met latent talent en dit talent via laagdrempelige interacties te begeleiden naar de juiste vacatures. Zo blijft de relatie warm en kan iemand, zodra er een klik is, eenvoudig doorstromen naar een sollicitatie.
Bij CompanyMatch kunnen potentiële sollicitanten via een korte test ontdekken hoe goed zij passen bij een organisatie.
Dankzij de samenwerking ontstaat een recruitmentketen die zowel oriëntatie als conversie ondersteunt, aldus beide partijen. Werkgevers kunnen hierdoor niet alleen méér sollicitanten aantrekken, maar vooral de juiste mensen: mensen die passen, blijven én bijdragen aan de missie. Het is opvallend genoeg bepaald niet de eerste samenwerking die MrWork dit jaar al aankondigt. Eerder werden bijvoorbeeld ook samenwerkingen bekend met partijen als sitebouwer PADDAP, retentieplatform STAYR, referraltool Cruit, sourcingsoftwareleverancier First2Find, plus een overname van Talentir, samen met hun Dripps-technologie.
Lees ook
- Alle Zakennieuws