Het artikel gaat hieronder verder.

Uit onderzoek blijkt dat 75% van de werkzoekenden (potentiële) collega’s als doorslaggevend ziet bij de keuze van een werkgever. Omdat arbeidsvoorwaarden vaak vergelijkbaar zijn, wil Nestlé in zijn nieuwe campagne daarom laten zien dat ze het verschil maakt door te investeren in haar mensen, en daarmee tegelijk in een betere toekomst voor mens, dier en planeet. De campagne draait dan ook om verhalen van medewerkers: over hun werk, persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke impact. Maar tegelijkertijd is in de persoon van Moïse Trustfull ook een influencer aangetrokken om de campagne te ondersteunen.
Dit bericht op Instagram bekijken
‘Een sterk merk en goede arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk, maar mensen kiezen uiteindelijk voor collega’s’, legt Olivier Blanc uit. ‘Daarom geven we in deze campagne het woord aan de mensen die het verschil maken. Zo laten we zien wie er achter Nestlé staan en wat hen verbindt’, aldus het Head of HR bij Nestlé Benelux. In de kleurrijke campagne worden 20 medewerkers in Nederland en België – het zogenoemde Nestlé Impact Team – gevolgd in hun dagelijkse werk, van productontwikkeling tot marketing. Zij verschijnen in beeld met bekende merken als KitKat, Nescafé, Purina en Maggi.
‘Gewel-dog’
Maar daarnaast speelt dus ook de dochter van Orlando en Quinty Trustfull een hoofdrol in de campagne. En misschien nog wel meer: haar hond Wim. In de 4-delige videoserie Moïse werkt mee, waarin ze meedraait op verschillende afdelingen van Nestlé, gaat Wim namelijk ook gewoon mee naar kantoor voor een rondleiding, ‘of moeten we zeggen: hond-leiding?’. Wat volgens Trustfull trouwens helemaal ‘gewel-dog’ is. ‘Dat je bij Nestlé je hond mag meenemen, zegt veel over de cultuur en sfeer’, stelt ze in de eerste aflevering. In België is overigens een Waalse content creator aangetrokken om de Franstalige campagne te versterken.
De beoogde doelgroep van de campagne bestaat uit medior professionals met ongeveer 5 jaar werkervaring. De employer branding-campagne is ontwikkeld in samenwerking met PR-bureau Newslab en loopt vanaf juli 2025 in Nederland en België. De content van de campagne verschijnt de komende tijd op LinkedIn en de Instagram van Moïse, en zal ook gebundeld op de speciaal vernieuwde website vol vacatures en medewerkersverhalen oppoppen.
Met in totaal meer dan 2.000 merken, variërend van Felix en Bonzo tot Pellegrino, Vittel, Maggi en Garden Gourmet is het van oorsprong Zwitserse Nestlé officieel ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. Het bedrijf is in 189 landen aanwezig en telt momenteel wereldwijd meer dan 2.000 vacatures op zo’n 267.000 medewerkers. Om die snel in te vullen werkt het bedrijf overigens onder meer met Olivia, de chatbot van Paradox.ai, die deze week onder vuur kwam te liggen door bij McDonald’s de beveiliging niet op orde te hebben.
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.